Gå till innehåll

nano-kar, vilket märke?


slarvid

Rekommenderade inlägg

Ska starta salt, vet dock inte om jag ska göra ett eget eller köpa ett nano.

Kollat runt lite och det finns ju lite olika märken. Det ja kollat lite extra är aquael nanoreef.

Frågan? Är det stor skillnad på de olika fabrikaten? Vilket är bäst? Funkar dom som dom är eller måsta man modda/köpa till massa pryttlar (förutom en streamer då)? Sett att en del kör utan skummare, även sett att det finns hang-on-skummare på pwss till nano-kar

Ska försöka ha lite koraller och någon räka. Lite andra kul djur. Får väl bli en clown, annars kommer väl dottern slakta mig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag körde mitt Aquatic Nature på 37 liter, utan skummare i drygt ett år utan problem, innan jag bytte upp mig till ett RSM 130D. Jag gjorde vattenbyten på 10 liter ca var 7-14 dag. Länk till min tråd om karet finns i min signatur om du vill kolla lite mer.

Klart dottern ska ha en clown, men hon bör nog ha två, de vill helst inte vara ensamma. :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta en titt på aquamedic's "blenny" kar.. Helt komplett från början.. Finns även en vit stilren möbel om man vill ha.. Karet är på 80 liter. Absolut bland dom snyggaste helhets lösningarna som finns.. Finns även ett "Yasha" , det är en lillebror till blennyt.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
Ta en titt på aquamedic's "blenny" kar.. Helt komplett från början.. Finns även en vit stilren möbel om man vill ha.. Karet är på 80 liter. Absolut bland dom snyggaste helhets lösningarna som finns.. Finns även ett "Yasha" , det är en lillebror till blennyt.

Med vänlig hälsning, Manne

Inte helt komplett från början, doppis får man köpa själv;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...