Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Tänkte att nu är det snart Fredags och Lördagskväll igen och för att slippa allt kladd i andra trådar så drar jag igånge en annorlunda så här inför helgen (efter att sett hur det ser ut i bland), Då kan det vara bättre att samla helgnätternas umgänge här.

Den som vill hänga på gör det och den som inte vill läsa slipper, kom bara ihåg att det måste finnas någon kontakt med hobbyn och det kan ju vara en saltpolare.

Om denna nu inte ska bli borttagen med en gång så håll god ton med mycket humor (fast kan hända att den stryps omg. än då men värt ett försök då många vill "prata" med sina saltvänner lite friare på natkvisten) så håll er någorlunda inom forumets gränser och bjud på er skälva med roliga bilder och kommentarer.

Hoppas jag slipper få f** för detta och kan möta några av er här under dom mörka vinternätterna när vi pysslat klart med karet för dagen.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte att nu är det snart Fredags och Lördagskväll igen och för att slippa allt kladd i andra trådar så drar jag igånge en annorlunda så här inför helgen (efter att sett hur det ser ut i bland), Då kan det vara bättre att samla helgnätternas umgänge här.

Den som vill hänga på gör det och den som inte vill läsa slipper, kom bara ihåg att det måste finnas någon kontakt med hobbyn och det kan ju vara en saltpolare.

Om denna nu inte ska bli borttagen med en gång så håll god ton med mycket humor (fast kan hända att den stryps omg. än då men värt ett försök då många vill "prata" med sina saltvänner lite friare på natkvisten) så håll er någorlunda inom forumets gränser och bjud på er skälva med roliga bilder och kommentarer.

Hoppas jag slipper få f** för detta och kan möta några av er här under dom mörka vinternätterna när vi pysslat klart med karet för dagen.

MVH/Glenn

Bra initiativ. Ska bli roligt att se vart detta leder...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gifTråd flyttad till bättre lämpligt forum.

Denna tråd kommer att kollas och moderereras hårt då vi inte vill ha en massa allmänt fyllesnack på guiden men kan tänkas tillåta lite flyktiga ämnen ifall det sköts på ett snyggt sätt på en och samma plats. Så, prata på...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gifTråd flyttad till bättre lämpligt forum.

Denna tråd kommer att kollas och moderereras hårt då vi inte vill ha en massa allmänt fyllesnack på guiden men kan tänkas tillåta lite flyktiga ämnen ifall det sköts på ett snyggt sätt på en och samma plats. Så, prata på...

Ser att ni förstod vad jag menad Jimmy och jag hoppas att den kan leva på den vägen då det verkar finnas en del som vill diskutera med likasinnade på det sättet.

Tack att ni ger det en changs och misbrukas det så bara slå igen tråden

Startade denna tråd pga. ett inlägg i en annan tråd förra helgen "varför startas alltid dessa trådar på Fredagsnatten?"

MVH/Glenn

Ändrat av Genne
Tilllägg
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag funderar på att åka på auktion i morgon, det här:

http://www.malmoakvarieforening.se/auktioner/auktionstillfallen/2012-11-24-gcg-auktion-goteborg/forhandsanmaltauktionsgods.aspx

Det som berör salt med det är väl i så fall att det inte verkar finnas just nåt saltanknutet med på auktionen, i o f s finns det mycket intressant där men ändå. Kanske vore bra om saltfolk också visade lite intresse för sån där arrangemang men det är ju naturligtvis lite av hönan och ägget, finns det inget att köpa kommer det inga kunder och utan seriösa kunder är det ju ingen som vill ta nåt med till såna här auktioner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Åker tolv mil om dan för att komma till jobbet vill inte sitta i bilen på helgerna med-bil-

Fast det är väll tur att man har 9 mil till närmaste saltbutik , blir billigare så:kaffe: får shoppa på nätet i stället och det blir inte dyrt då jag aldrig kommer ihåg mina kortnummer-dans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag funderar på att åka på auktion i morgon, det här:

http://www.malmoakvarieforening.se/auktioner/auktionstillfallen/2012-11-24-gcg-auktion-goteborg/forhandsanmaltauktionsgods.aspx

Det som berör salt med det är väl i så fall att det inte verkar finnas just nåt saltanknutet med på auktionen, i o f s finns det mycket intressant där men ändå. Kanske vore bra om saltfolk också visade lite intresse för sån där arrangemang men det är ju naturligtvis lite av hönan och ägget, finns det inget att köpa kommer det inga kunder och utan seriösa kunder är det ju ingen som vill ta nåt med till såna här auktioner.

Auktionen är i Göteborg - så ingen missar det!

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slänger ut en lite fråga så här på Fredagseftermiddagen.

Kallar ni några av er djur I karet för något namn och i så fall finns det en historia varför?

Själv har jag en stor Naso som "heter" Helge på grund av att alltid när jag ska titta i karet eller fotografer något simmar han fram och ställer sig i synfältet och då började jag säga "men för f** Helge flytta på dig jag ser inget".

Där efter började frun säga vad gör Helge nu, så nu mera är det hans namn.

MVH/Glenn (Genne)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har tryckaren Pablo, clownen Claude (troligtvis en hona), dvärgkejsaren Kayser, pistolräkan Clint och en Salarias Fasciatus som en god vän döpt till Stensittaren. Resten får klara sig utan namn. Jag kallar visserligen min royal dottyback för glassen men det är väl inte mycket till namn?

/Martin (via mobil)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inga namn på fiskarna men har skäggagamer som bor i ett terrarie intill karet. Den älsta hette Hagbard. Den döptes till det innan jag visste att du fanns här på guiden. När vi köpte två till av av Larry (LN21) framkom det att hagbard va en hona så han fick byta namn till helga som ju är hans fru.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...