Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Min muräna fick namnet Glen utav min yngsta dotter. När jag skaffade mitt första kar så hade jag en leopardgeckoödla som också bodde bredvid karet, han hette SUNE...

// Danne - som kanske borde byta forum namnet till Danne eller något..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt min lilla dotter (18mån) heter alla mina fiska Pippi. Hon står vid karet o säger O en Pippi o en Pippi. :)

Haha. Enligt min äldsta (den enda som pratar) är alla clownfiskar. Hon envisas dessutom med att vi ska äta dem. Hon slickade sig tillochmed om munnen när jag satte i en fiskfälla och sade: oh... Det ska bli gott att äta den.

/Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Enligt min äldsta (den enda som pratar) är alla clownfiskar. Hon envisas dessutom med att vi ska äta dem. Hon slickade sig tillochmed om munnen när jag satte i en fiskfälla och sade: oh... Det ska bli gott att äta den.

/Martin

Haha riktig lyxmiddag, kilopriset är ju rätt saftigt på clowner...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis kommet hem från Salvatores Trattoria jag åt Oxfilé riktigt rött med potatisgratäng, men om vi ska snacka salt så käka sambon musslor, kräftor, räkor och bläckfisk med pasta fantastiskt gott säger hon mycket hett för smaklökarna. Givetvis inmundigades det en flaska vin före, under och efter resturangbesöket i svensk manér.

// Jimmy

Sent från a machine kompitabelt med ett tangentbord unt Internetzconnectivety.

Peace!

(Givetvis har jag hunnet skruva en hel del med mitt akvarie under dagens gång återkommer nog med info imorgon möjligen söndag)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att se vad era djur fått för namn och varför.

Nu sitter jag framför karet med ett glas päronconjak och njuter samtidigt som jag varvar ner från dagens slit.

Ha nu en skön kväll där ute och passa på att njuta av karen, man ska inte bara jobba med dom.

MVH/Glenn (Genne)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att se vad era djur fått för namn och varför.

Nu sitter jag framför karet med ett glas päronconjak och njuter samtidigt som jag varvar ner från dagens slit.

Ha nu en skön kväll där ute och passa på att njuta av karen, man ska inte bara jobba med dom.

MVH/Glenn (Genne)

Låter riktigt gött! Har tyvärr inte fått upp whisky skåpet i akvarierummet ännu, men ölkyl finns installerad. ;)

Lär nog bli några pilsner o ev nån whisky ikväll. Har bara vattenbyte planerat imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter riktigt gött! Har tyvärr inte fått upp whisky skåpet i akvarierummet ännu, men ölkyl finns installerad. ;)

Lär nog bli några pilsner o ev nån whisky ikväll. Har bara vattenbyte planerat imorgon.

Var ligger orten du bor på tror jag skulle vilja studera ditt kar en Lördagskväll -popcorn-

MVH/Glenn (Genne)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varit på nördauktion idag och köpt mer onödigt.... dags att byta fraggkar....

Ja jag har varit på fiskauktion och ägnar mig åt att försöka räkna ut vart jag skall göra av all fisk jag köpt. Fast det där låter också intressant, vad kostar en nörd nuförtiden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, helt underbar och obetalbara kommentarer från dessa små...

Se till att skriva upp dem någonstans så att dom ej glöms bort,

Mvh Peter

Haha. Enligt min äldsta (den enda som pratar) är alla clownfiskar. Hon envisas dessutom med att vi ska äta dem. Hon slickade sig tillochmed om munnen när jag satte i en fiskfälla och sade: oh... Det ska bli gott att äta den.

/Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varit på nördauktion idag och köpt mer onödigt.... dags att byta fraggkar....
Ja jag har varit på fiskauktion och ägnar mig åt att försöka räkna ut vart jag skall göra av all fisk jag köpt. Fast det där låter också intressant, vad kostar en nörd nuförtiden?

Hade dom saltsaker på auktionen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte komma på nåt som var specifikt för salt, däremot så är ju en del pumpar t ex användbara vilket som och det gick att göra fynd. Fast jag är inte så kräsen med fisk och annat heller, jag köpte bland annat ett gäng svärdbärare av gammal typ och det är jag helt nöjd med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...