Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Är i Skåne för att hämta capybaror och se på Tommy Emmanuel och är det nåt jag inte åker till Skåna för så är det ju att se snö, usch kallt och allmänt eländigt. Möjligen klämmer jag in SALTakvariet på tropikariet också, det är klart sevärt.

Vilken väg åker du hem?

Om du åker E4an upp så är du välkommen på kaffe om du vill, men misstänker du drar en annan sträcka.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken väg åker du hem?

Om du åker E4an upp så är du välkommen på kaffe om du vill, men misstänker du drar en annan sträcka.

MVH/Glenn

Det blir nog över Göteborg, jag vill hem så snart som möjligt med djuren. Annars så och bortsett från att jag inte dricker kaffe så låter det ju trevligt, nån annan gång kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är i Skåne för att hämta capybaror och se på Tommy Emmanuel och är det nåt jag inte åker till Skåna för så är det ju att se snö, usch kallt och allmänt eländigt. Möjligen klämmer jag in SALTakvariet på tropikariet också, det är klart sevärt.

Var hittar du capybaror i Skåne?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske skall ta och förtydliga det där. Den där frågan om vad man har djuren till är ju lite tröttsam, särskilt som jag har svårt att hitta ett riktigt klockrent svar. I alla fall, de här och även annat är väl samma skäl som jag och även andra nog har akvarium, det är intressanta djur och kul att ha dem. Skulle det sen bli ungar som kan säljas, visst, det vore ju inte så tokigt det heller.

Googlar man på capybara så kanske man sen hittar det där om nån som skulle föda upp capybaror som mat. Jag tror nog inte riktigt syftet var vad som påstods, det fanns nog en och annan begravd hund i den historien. Är det köttförsäljning man är ute efter så lär det finnas lämpligare arter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när annonssidan saltas :ler: skulle det vara förträffligt om annonserna kunde sorteras in åtminstonde länsvis och kanske också ort i anonnsrubriken? Finns den funktionen redan så har jag ju ännu en gång postat surt:smiley3: Är ett riktigt ök att allt som är intressant finns antingen i skåne eller stockholm!

Jag vill kunna välja bort sådana!Jag mår dåligt att läsa dom!hehe!

Kanske dax att starta en tråd om ämnet till kvällen? Hur det ska se ut med den mest önskvärda utformade annonssidan på nätet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en känsla av att det kan vara läge att ladda med en 300g chips påse till kvällen, blir nog många intressanta inlägg framåt kvällen..

/ Danne

Hehe! icon_word.gif

Vad gäller annonser o deras geografiska placering, har man installerat detta lilla tillägg till ens browser, så dyker en uppmaning upp när man ska skapa annonsen, att ange vink om geo position i rubriken:

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?49236-Automatisk-uppdatering-installera-till%E4gg-i-browser&highlight=userscripts

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ang köp/sälj kan man inte skriva en regel att man måste skriva in rubrik vart sakerna(djuren finns ? Jag skulle uppskatta det iaf. Slippa gå in på annonser och hitta guld men sedan upptäcka att jäklar jag har inga åror till båten som ska ta mig över ån :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Följande regler gäller vid skapande av en annons:

Detta skall alltid finnas med i en annons:

* Tydlig rubrik på vad som säljs.

* Säljarens för- och efternamn

* Stad/ort i Annonsen

* Email eller telefon nummer

* Bild på varan

* Om varan kan skickas eller var den annars kan hämtas.

* Pris, eller om man önskar bud.

* Enkel beskrivning av vad som säljs utöver rubriken.

Stad/ort kan man sätta ut i rubriken om man vill då det är en del av annonsen. Önskar man att få så stor effekt av sin annons som möjligt så ser man till att välja rätt prefix och ta med var man bor så kan de som är intresserade lätt välja bort det som inte är intressant, om man inte har problem med att skicka varor, då kvittar det ju var man bor i landet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en känsla av att det kan vara läge att ladda med en 300g chips påse till kvällen, blir nog många intressanta inlägg framåt kvällen..

/ Danne

Första rommen är upphälld:):) som sagt det kommer blir livat.

När man påstår något eller gör en förändring så alltid ca 25% emot oavsett vad saken gäller.

Det tycker jag är mycke märkligt,,,,,,,, nä det var mycke bättre förr,,, alltså innan innan akvariehobbyn gick mot dödn.

Det är Ingemar Bergmans fel alltihop.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Första rommen är upphälld:):) som sagt det kommer blir livat.

När man påstår något eller gör en förändring så alltid ca 25% emot oavsett vad saken gäller.

Det tycker jag är mycke märkligt,,,,,,,, nä det var mycke bättre förr,,, alltså innan innan akvariehobbyn gick mot dödn.

Det är Ingemar Bergmans fel alltihop.

WORD - förändring är otäcka saker! Brrrr!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi korkat upp skumpan efter goda provsvar från sjukvården idag. Larry och några till vet vad det gäller. Ni andra får glädjas med oss ändå. Har ju sålt mitt rsm 130 till en värmlänning. Han satte in pengar och köpte det på infon i min tråd. Har pratat en lång stund med honom i eftermiddag, han verkar jättetrevlig. Förrästen, en värmlänning kan ju inte låta otrevlig. Kommer och hämtar det på lördag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi korkat upp skumpan efter goda provsvar från sjukvården idag. Larry och några till vet vad det gäller. Ni andra får glädjas med oss ändå. Har ju sålt mitt rsm 130 till en värmlänning. Han satte in pengar och köpte det på infon i min tråd. Har pratat en lång stund med honom i eftermiddag, han verkar jättetrevlig. Förrästen, en värmlänning kan ju inte låta otrevlig. Kommer och hämtar det på lördag

Härligt! vi värmlänningar har allt vår charm ;) Conny har varit här och kikat lite på min burk och diskuterat en heldel det är en trevlig kille. Ska bli intressant och se hur det går för honom när burken är på plats :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här har vi korkat upp skumpan efter goda provsvar från sjukvården idag. Larry och några till vet vad det gäller. Ni andra får glädjas med oss ändå. Har ju sålt mitt rsm 130 till en värmlänning. Han satte in pengar och köpte det på infon i min tråd. Har pratat en lång stund med honom i eftermiddag, han verkar jättetrevlig. Förrästen, en värmlänning kan ju inte låta otrevlig. Kommer och hämtar det på lördag

Härligt, vet inte vad det gäller men blir det skumpa så var det nåt viktigt, är glad för er skull!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt! vi värmlänningar har allt vår charm ;) Conny har varit här och kikat lite på min burk och diskuterat en heldel det är en trevlig kille. Ska bli intressant och se hur det går för honom när burken är på plats :)

Det ska säkert gå bra. Har funkat bra här i över ett år. Har han dessutom support på nära håll så är det guld värt. Jag har några i närheten som jag lärt mig mycke av. Dessutom får han ju ringa så mycke han vill. Nåt har man väl lärt sig, åtminstone om detta karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ligger sjuk i inflensa, försöker att bota mig med en whisky ur min kalender och glögg.

Ett ämne för kvällen?

varför inte höja debattnivån, ordet är fritt bara det snuddar vid det salta!

Kan ju vräka ur mig en fråga så här när vi närmar oss jul, Vad önskar ni er till era kar om ni får önska fritt.

Jag vill ha ett mycket större kar -popcorn- Trevlig helg

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ligger sjuk i inflensa, försöker att bota mig med en whisky ur min kalender och glögg.

Ett ämne för kvällen?

varför inte höja debattnivån, ordet är fritt bara det snuddar vid det salta!

Kan ju vräka ur mig en fråga så här när vi närmar oss jul, Vad önskar ni er till era kar om ni får önska fritt.

Jag vill ha ett mycket större kar -popcorn- Trevlig helg

MVH/Glenn

Då går vi i samma tankebanor, ett större kar och får jag som jag vill blir det ett större kar före nästa jul :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då går vi i samma tankebanor, ett större kar och får jag som jag vill blir det ett större kar före nästa jul :)

Jag håller på att skissa på ett med måtten 3000x850x750 där ena hörnet är sneskuret 250x250 hoppas jag kan öra något av de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...