Gå till innehåll

Ordet är fritt, bara det nästan har kontakt med salt


Genne

Rekommenderade inlägg

Krille här är några av mina småkar :snurrig:

[ATTACH=CONFIG]87124[/ATTACH]

Dom yngelkaren får man ju komma och inspektera nån gång(fast då måste man ju ha chaufför med). Har just avnjutit en ryggbiff med rödvinssås och hasselbackspotatis som jag tillagade med inspiration av wiskyn. Till det dracks ett amaronevin som vi fick i somras och sparat till nu. Avsmakades högtidligt (kostade 470 kr på bolagent). Det dyraste vinet jag druckit i hela mitt liv, visserligen väldigt gott men jag hade ju aldrig köpt så dyrt vin.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom yngelkaren får man ju komma och inspektera nån gång(fast då måste man ju ha chaufför med). Har just avnjutit en ryggbiff med rödvinssås och hasselbackspotatis som jag tillagade med inspiration av wiskyn. Till det dracks ett amaronevin som vi fick i somras och sparat till nu. Avsmakades högtidligt (kostade 470 kr på bolagent). Det dyraste vinet jag druckit i hela mitt liv, visserligen väldigt gott men jag hade ju aldrig köpt så dyrt vin.

Du är så välkommen Krille.

Du lär inte behöva VÄS i dem eller?

Nej du Martin det blir fel värden i karen då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tyvärr erkänna att Whiskey har blivit ett eftersatt intresse. De mesta pengar som blir över hamnar i saltburken och det blir inte många kronor nuförtiden. Till hösten ska jag förhoppningsvis vara färdig ingenjör så då ska både barskåpet och karet få lite mer uppmärksamhet.

Då kommer jag och visar min upmärksamhet med :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du är välkommen. Antagligen blir det nån form av flytt också så då får jag väl passa på att uppgradera. Vet inte om jag vill satsa på ett stort och biffigt kar dock. Jag funderar på att landa kring 500 och sen lägga lite på riktigt bra grejer istället. Mitt nuvarande har inte kostat många kronor kan jag lova så jag känner att jag är skyldig mig själv att investera lite. Men med två barn så kanske det blir knepigt ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just det ja. Teakmöbler skulle det vara också va? Jag halkade in på första inläggen i din tråd häromdan. Turligt nog har jag faktiskt ganska lika smak som Erika i inredningsfrågor så den biten ska man nog kunna prata sig igenom. Hon är väldigt stöttande i hela saltbiten också även om hon inte är lika intresserad som jag. Det ska bog inte vara helt omöjligt att prata sig till ett riktigt as till akvarium om man spelar korten snyggt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ju haft flera sötkar upp till 720 liter med tanganyika och diskus genom åren(hade zooaffär fram till 1996) men detta 250-liters känns rätt bra i storlek med hänsyn till det arbete som behöver läggas ner för att det ska funka. Vi är ju i vårt sommarhus mycke under den varma årstiden. Har nu gått över till en 15-årig Bowmore, luktar nytjärad båt i hela huset när man öppnar den. Betydligt vassare än föregående sort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag tycker nog att 300 l känns ganska rimligt ur arbetssynpunkt också. Jag lägger ner ca 10 minuter om dagen på det fortlöpande och så ytterligare ca en halvtimme i veckan på vattenbyte. Inget slavjobb med andra ord. Alla Islay är ju trevliga så man vet ju vad man får men jag har aldrig blivit riktigt överraskad. Har ni gett er på den inhemska då? Nu börjar jag kanske vandra för långt OT.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har det dragit igång igen är väll lika bra att logga ut ett par dagar så man inte blir avstängd, håller på att bli vansinnig över att en tråd tagit fart igen. Snälla lås eländet.

Vi hörs om någon eller några dagar och hoppas vågorna har laggt sig på Sg

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag vad jag önskar mig i Julklapp av er alla.

Ett lugnt och sansat SG där vi främjar våran hobby och försöker att sträva mot en god utvekling för sidan som dom flesta av oss gillar.

God Jul och ett riktigt Gott Nytt år till er all

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag vad jag önskar mig i Julklapp av er alla.

Ett lugnt och sansat SG där vi främjar våran hobby och försöker att sträva mot en god utvekling för sidan som dom flesta av oss gillar.

God Jul och ett riktigt Gott Nytt år till er all

MVH/Glenn

Instämmer på alla punkter /Samuel

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag vad jag önskar mig i Julklapp av er alla.

Ett lugnt och sansat SG där vi främjar våran hobby och försöker att sträva mot en god utvekling för sidan som dom flesta av oss gillar.

God Jul och ett riktigt Gott Nytt år till er all

MVH/Glenn

Håller med även jag, kunde inte skrivit det bättre själv.

Skillingaryd - Växjö 1-0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar helgen igen och efter dom sista veckornas skriverier har jag nu bokat mig framför akvariet med dator, whisky, öl, chips, forumsregler och svea rikes lag:rules

Jag hoppas detta ska bli en helg i samförstånd mellan alla saltvänner och ta det nu lugnt med julspriten:nya bilder:

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...