Gå till innehåll

Min nya burk...210x80x60cm


SaltDummie

Rekommenderade inlägg

  • Svar 861
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tål rummet lite väsen = vortech , ska du sikta på ljudlöst så får du leta tysta tunze pumpar.

Själv kör jag två vortech med två små tunze som komplement.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har spanat på vortechpumparna, är inte så farligt bullerkänslig. Karet kommer stå i vardagsrummet som är 54kvm så ljudet lär nog ätas upp av div barnskrik, hemmabioljud och skäll från tanten ;-). Du körde väl med två MP40 Manne? Hur mycket effekt på de andra behöver du komplettera med? Har ju nån tunze och hydor sen de gamla.

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vortech pumparna verkar ha en väldigt bekväm styrning som är lätt att arbeta med. Tunzes har samma möjligheter och är lite "manligare" i utförandet(dvs. enkel och helt manuell). Detta gäller då inställningar av vågor och sådant. Sedan går det givetvis att ställa in Tunze pumparna till olika scheman och så med rätt kontroll enhet till, tex 7096 eller 7095.

Men Vortech pumparna har ett viss oljud jag inte gillar, jag tycker de många fall rasslar om lagren i pumparna bland annat, de är inte helt ok där. En orginal Vortech pump skulle inte vara ett alternativ här hemma hos mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har spanat på vortechpumparna, är inte så farligt bullerkänslig. Karet kommer stå i vardagsrummet som är 54kvm så ljudet lär nog ätas upp av div barnskrik, hemmabioljud och skäll från tanten ;-). Du körde väl med två MP40 Manne? Hur mycket effekt på de andra behöver du komplettera med? Har ju nån tunze och hydor sen de gamla.

//Micke

Stämmer bra , två mp40w es.

Har två 6045or , sitter längst in i hörnen o skjuter snett uppåt, så inget vatten blir stillastående där bakom stenen.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förstår inte vad du menar, har kört mina i 2år utan några som helst problem så en liten förklaring där tack.

mvh chrille

Tunze röstar ja för! Då kan man rikta strömmen där man vill ha den! Och dom går helt tysta och det är kvalité, vilken inte Vortech värkar vara. Vortech är som en fullt utrustad KIA medans Tunze är en standard Audi! :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Varför tycker du jag ska köra på Tunze Wrang?

//Micke

Ursäkta mitt korta svar, fick rusa p annat här hemma -poop

Hade en ny mp10 som jag beslöt att testa men jag tyckte det var synd för en sån fin pump och alla olika flödes scheman man kunde välja, Ljudet! testade ett tag men kunde inte leva med vinandet som var då den varvade upp å bara att ha den i ett flöde var ej aktuellt.

Har haft olika storlekar på tunze å har aldrig vart störande på samma sätt

Har akvariet mellan allt så både matsal/kök/sovrum/Tvrummet 2st småbarn men ändå så hörde man det där surrandes från mp10wes

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tunze röstar ja för! Då kan man rikta strömmen där man vill ha den! Och dom går helt tysta och det är kvalité, vilken inte Vortech värkar vara. Vortech är som en fullt utrustad KIA medans Tunze är en standard Audi! :)

Ok:-) Menar du som en Audi 100 eller en RS6:a? Jag letar mer i BMW kvalité ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta mitt korta svar, fick rusa p annat här hemma -poop

Hade en ny mp10 som jag beslöt att testa men jag tyckte det var synd för en sån fin pump och alla olika flödes scheman man kunde välja, Ljudet! testade ett tag men kunde inte leva med vinandet som var då den varvade upp å bara att ha den i ett flöde var ej aktuellt.

Har haft olika storlekar på tunze å har aldrig vart störande på samma sätt

Har akvariet mellan allt så både matsal/kök/sovrum/Tvrummet 2st småbarn men ändå så hörde man det där surrandes från mp10wes

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Då fick jag lite mer kött på benet! Tänkt tigga till mig ett besök hos Manne för att lyssna på hans 2xMP40 innan jag bestämmer mig. Är ju ganska mycket pengar om man inte blir nöjd!

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar va många saltisar som är intresserade av amerikanska bilar. Vi får ta en kombinationsträff när vädret tillåter körning med hobbyfordonen framåt sommaren. I denna familjen finns en caddilac 60, en plymouth fury III-cab 69 och en buick gs 400-68 med 455 motor och rejäl trimmning som grabben kör lite dragracing med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar va många saltisar som är intresserade av amerikanska bilar. Vi får ta en kombinationsträff när vädret tillåter körning med hobbyfordonen framåt sommaren. I denna familjen finns en caddilac 60, en plymouth fury III-cab 69 och en buick gs 400-68 med 455 motor och rejäl trimmning som grabben kör lite dragracing med.

De verkar så! Trevlig bilar ni har :-) Letar själv efter fler.... En kombinationsträff låter kul! Sämsta är att man inte får in så många fraggar i Vetten ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...