Gå till innehåll

Min nya burk...210x80x60cm


SaltDummie

Rekommenderade inlägg

Visst är det ett konstigt fenomen. Att en fisk kan växa så mycket på ingen tid alls:)

Helt klart! Min Naso har gått från 4cm till närmre 20cm på mindre än1,5 år och bred som en aborre över ryggen! Min foxface var som en öring när man försökte fånga den, vilken luftakrobat ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 861
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Kan man bara stå ut med att det blir lite v8 snack bland akvarierna så är väl alla välkomna. Vi får hitta på nåt framåt sommaren. Jag har ju inte så stort kar men vi kan väl utgå härifrån och ta en crusinglördag och avverka några stycken i omgivningarna. Det hade ju varit hur kul som helst. Det här måste vi utveckla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det blev Tunze.. 2x 6105 med styrning. Kommer att använda tre av mina gamla pumpar till resterande cirkulation. De var väl en god gärning för kvällen :-)

//Micke

Hoppas du nu får två tysta tunze pumpar.. 6105orna är helt klart ett bra val, även om jag föredrar vortech , så just dessa 6105 kommer på andra plats i min lista..

Vilken styrning tog du ?

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du nu får två tysta tunze pumpar.. 6105orna är helt klart ett bra val, även om jag föredrar vortech , så just dessa 6105 kommer på andra plats i min lista..

Vilken styrning tog du ?

Med vänlig hälsning, Manne

Ja vi får hoppas på det. Var och lyssnade på en kompis som kör två av dessa i sitt 960l och jag tyckte de var mycket tysta. Visst Vortech har ju lite mer habegär, men vill samtidigt ha några kronor över till att köpa fraggar av dig Manne ;-)

Styrningen blev 7096.

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte provat den styrning , hade själv den gamla 7095 varianten till mina 6055or.

Har du kulor så klipp två 6095 , så är uppsättningen komplett sen

Har för mig 6095 är dom nyare lite mer bred flödes styrbara streamersen. Men det kan komma senare. Du får känna efter vad som behövs när stenen är i karet.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte provat den styrning , hade själv den gamla 7095 varianten till mina 6055or.

Har du kulor så klipp två 6095 , så är uppsättningen komplett sen

Har för mig 6095 är dom nyare lite mer bred flödes styrbara streamersen. Men det kan komma senare. Du får känna efter vad som behövs när stenen är i karet.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag har varit inne på att köpa dessa också men får nog vänta tills börsen fyllts på. Har ju gått en hel del gryn på sista tiden.

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var där igår.. Stig är alltid trevlig, o tiden rinner iväg när man är där..

Med vänlig hälsning, Manne

Det där med tiden är det stora problemet! Kan bli dyrt då :-) Bästa är bara snabbt in och snabbt ut :-) Men för mig vet jag att det inte blir så :-) Tur att två av barnen ska med... De klarar Max 1,5H

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick besked av Benny idag att mitt kar och sump är så gott som färdigt :-) Fick stressa min polare lite så han får bänken klar. Nu är det bara parketten som ska slipas, blir på måndag. Tapeterna ska upp, spika lite lister och annat som är mycket tråkigt typ gardiner :-(!! Så troligtvis kommer jag bestämma med Benny att de levererar karet om 2,5 vecka. Blir kul ;-) undrar om 4 man orkar bära in det.

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste nytt, bänken börjar bli färdig :-) ska till lackering nästa vecka. Svärfar har fixat skivorna så nu är det bara bakstycke och sidor som ska fixas. Framtill blir det skjutdörrar. Nu är det bara pumpar som ska hämtas, biopelletsreaktorn ska trilla in från Drakfisken. Ja och så var det ju karet med :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dagens händelse! Tripp till stig i Gemla resulterade i två st 6105 pumpar samt en 7096 styrning! Det var en mycket trevlig och informationsgivande tripp! Vill passa på att skicka ett stort tack till Stig! Kommer att besöka din underbara lilla affär många gånger framöver!!

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut inte. Ett bra steg ju.. Antar att du inte fick grejerna gratis av stig.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nä gratis blev det inte, då hade jag handlat mer :-) Stig har mycket kul i sina gömmor :-)

Takten på bygget känns bra. Man får inte ha för bråttom i denna hobby! Men vill gärna ha karet på plats nu ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...