Gå till innehåll

calcium


john.w

Rekommenderade inlägg

Någon som har/använder calcium hydroxid som finns på apoteket

Varunr. Produkt Förp. Jfr.pris à-pris

323790 Calcii hydroxidum kval E

(PEG) 50 g 82,50 kr

Denna skall man blanda 1 tsk på 20L vatten killen som jag pratade med la den blandningen i påfyllningen men jag har hört att gör man det så bäckar pumpen igen på nolltid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

323790 Calcii hydroxidum kval E

(PEG) 50 g 82,50 kr

Vadå kvalite E

å det var ju ej billigt.

Kanske låter illa men varför chansa med nått man ej riktigt är säker på. Har pratats om kvalite innan på forumet.

Visseligen var jag oxså inne ett tag med att labba å söka efter det billigaste å så men nja känns nu mer att jag är villig att betala det där lilla extra där riktiga labbfolk framställt till oss dödliga saltvattensfolk än att det kanske går åt skogen med allt om ett tag....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var därför jag la ut tråden för att se om det kanske var nån som testat denna metod. Enligt den killen så var det bara att blanda 1tsk på 20L å hälla rätt i påfyllningen själv blev jag lite skeptisk efter jag pratat med en kille som sa att pumpen bäckar igen på nolltid och skummaren med eftersom jag har påfyllning i sumpen. Är somsagt nybörjare och ville kolla om någon körde med detta eller kanske hade en bättre metod

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kalciumhydroxid + Ramlösa = lite kalkstensdimma.

Däremot går det att blanda ättiksyra med kalksten eller kalciumhydroxid - jag kommer inte ihåg vilket - och tillsätta med slangpump.

Bakterierna tar så småningom hand om ättikan utan att det blir restprodukter.

Jag är inte säker på hur det påverkar pH:t heller tyvärr.

Jag tror det var på en tysk sida jag såg det men tyckte att det var för krångligt så jag sparade inte sidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...