Gå till innehåll

1100L Rumsavdelare


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

  • Svar 432
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

det är skoj när ni lägger ut bilder detta är ett av dom byggen jag kommer följa man kan bara säga snyggt :woooow:

tackar. tänkte försöka var gång det händer något att lägga upp bilder kommer säkert bromsa upp imellanåt tex när karet beställts osv. möblen beräknas vara klar slutet av nästa vecka sen kommer en del el jobb som är mindre skoj att följa när matningen till karet dras till centralen :) kommer troligen köra detta rummet utanför jordfelsbrytaren eller ha karet på samma grupp som uppvärmningen av huset eller separat jordfelsbrytare när centralen byttas till sommaren. detta är inte bestämt än :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du ska ha jordfelsbrytare.

En är att leka med livet i karet, den kommer lösa ut när du är på semester.

Två är bättre, eller en brytare och någon pump eller två utanför den.

Då säkerställer man åtminstone lite cirkulation.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja är lite inne på det med seperat jordfelsbrytare till karet. sen utan så löser säkringen om det blir kortis (visst undantag finns)jordfelsbrytaren är ju som sagt lite luriga (lärt mig i yrket är elektrikare) löser även mellan nolla o jord stor nakdel när vatten är inblandat. men blir nog med och sen batteri backup till vortecharna.

antingen blir allt med brytare eller inget annars måste jag dela upp akvariet på 2 olika grupper känns lite över arbetat :)

eller får det bli så att jag lägger en underventral i möblen till karet med 1jordfelsbrytare med 1 c10 (10 amperes dvärgbrytare) och 1 utanför så kan belysniing och vorteckarna gå på denna då inget av detta är i kontakt med vattnet. får se hur jag gör

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

beräknas vara färdig möbel runt tisdag onsdag.

besluta mig för att inte isolera ovan luckorna då fläktarna på radion ntagligen inte kommer höras inne i lådan.

grusad färg precis som väggarna så den smälter in bra

kvar att göra

-lister

-måla frånterna plus ovanskåps luckorna

- köpa isolering till luckorna nedanskåpet

-sätta gummi lister lite här och var där karet står

-bygga lite hyllor på dörrarna till zeoflaskor mat och dyligt

post-4956-14468928143886_thumb.jpg

post-4956-14468928144097_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ursäkta soffan den passa inte in så blir ny men får husa den där tills den blir såld 3000kr begie skinn från ilva ;).

kommer bli 2 st 2.5or istället. sen tar det form nu blir det småpill ett tag då rummet ska möbleras osv innan karet beställs så kommer stå stilla ett tag nu tyvär.

och sen en liten bild på nuvarande karet för skojskull dock kass mobilbild

post-4956-14468928172707_thumb.jpg

post-4956-14468928173009_thumb.jpg

post-4956-14468928173324_thumb.jpg

post-4956-14468928173565_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...