Gå till innehåll

112 goes salt


kaptenen

Rekommenderade inlägg

Äntligen har man fått upp mh:n och kan va lugn över belysningen ;) Lite förflyttningar av saker också och valde att göra en egen liten slags "ö" på sanden för ena knappkolonin så kan den växa där istället. Jag har märkt att min sacrophyton är den som verkligen visar att den uppskattar den ökade belysningen då det ser ut som att den växer för varje dag som går. Den skuggar dock caluastrean en aning så man får väl se hur man gör där..

Testerna är dags att kassera som jag nämnde tidigare. Magnesium var igår när jag mätte igen på 800ppm nånting enligt testet och det tror jag inte riktigt på..

post-5956-14468929979872_thumb.jpg

post-5956-14468929979212_thumb.jpg

post-5956-14468929979432_thumb.jpg

post-5956-14468929979653_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för tester du kör?

Salifert på alla tester, men de är ja uppemot 2 år nu tror jag så jag måste nog köpa nya. Det är främst mg testet jag tycker spökar mest då det först var på 1050ppm och sen gick ned till 800ppm på kanske 1,5 dygn inte mer..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salifert på alla tester, men de är ja uppemot 2 år nu tror jag så jag måste nog köpa nya. Det är främst mg testet jag tycker spökar mest då det först var på 1050ppm och sen gick ned till 800ppm på kanske 1,5 dygn inte mer..

Känns som mätfel med tanke på vad du har i karet. Kila ner till leasingen och dubbelkolla. Dom har dessutom riktigt fina lps:er inne!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Oj oj nu har man varit lite på latsidan igen ;) Inte gjort så mycket åt något utan bara gjort vattenbyten och den vanliga skötseln, annars har det bara vart hos korallerna jag sett förändring, då de växer fortare nu och alla verkar trivas. Snäckbebisar har kommit igen dock så har jag en liten snäckätande snäcka (tror jag det är iaf) i karet, men har inte sett den på ett bra tag nu. Har redan tagit upp en polare till den som var betydligt större, men sncäkbebisar kan nog denna ta utan några som helst tvivel så jag får kika lite extra efter den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Sådär idag har man fått en massa gjort! M.confusa, sacron och glabrecensen är nu alla förhoppningsvis limmade för sista gången och jag använde mig utav "speed glue" ifrån KZ. Testade förra veckan redan med min stora montipora men det var inte alls lätt och tyvärr hamnade en del av cementen på ovansidan och korallen tog mycket stryk, tror även det beror på att den var lite för länge ovanför vattnet när jag skulle försöka få upp den på en sten bra. Tråkigt men det är väl bara min oförsiktighet som ledde till detta, med korallerna jag limmade idag var jag mycket mer försiktigare och det gick galant hitills. Montiporan har förvrigt en liten fragg som får växa vidare i karet medan den stora får stå i andra akvariet så länge tills jag vet hur jag ska göra med den. Ungefär 50 % av den är så gott som död och då är frågan ska jag bryta loss den levande delen från den döda eller låta det levande så småningom växa över det döda?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Suddig bild men karet tuffar väl på i normal fart, har inte hänt så mycket i varken korall eller fiskväg. Vill väldigt gärna skaffa en mandarin men tvekar lite, dock blir man ju mer sugen då man ser hur folk lärt dem äta direkt från pipetter och dylikt på youtube. Sedan finns ju det typiska med ett glas eller liknande, men jag tror min putsarräka och e.flavipes skulle ta det mesta. Vet någon förresten om det är en bra kombo, att ha E.flavipes med en mandarin?

post-5956-14468931152809_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...