Gå till innehåll

Bubble magus curve 5 - En liten recension


Maglofster

Rekommenderade inlägg

Oh, recension, kul!

Jag har ju samma skummare sedan två veckor. Jag gillar den med. Det jag inte riktigt gillar med den eller åtminstone har någon som helst invändning mot är väl:

* Jag hade gillat att ha några riktiga mjuka fötter under istället för att skruvarna används som fötter. Fast det gör inget... Men det hade varit trevligt.

* Ljuddämparen känns lite otillräcklig, den ljuddämpar mycket men inte helt. Jag tror den hade kunnat gjorts ännu bättre. Min blev dock mycket tystare när jag satte på den lösa luftslangen man fick med skummaren på ljuddämparens intag. Du hade gjort samma sak sa du så du tyckte kanske likadant? Med den på är skummaren jättetyst dock som du säger. En lite jobbig nackdel med ljuddämparen är att den inte verkar gå ta isär dock. Jag fick in vatten i min då min förlängningsslang åkte ner i vattnet :-) Fick ut det mesta till slut men det var inte så enkelt som jag önskat just då...

Det är lite svårt att installera den om man inte har en hög bänk med eller låg sump. Det hade inte skadat om justeringsröret varit kortare eller gått installera utan att trycka in ända ovanifrån skummarkoppens höjd. Om fästet som justeringsröret sitter i gått ta loss med kanske...

Men funktionsmässigt verkar den kanon :-) Såg att din "bubbelkammare" gulnat ganska mycket, kan det vara av ozonet tro?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...