Gå till innehåll

Aqua Medic Percula akvarium


MasterD

Rekommenderade inlägg

Osmospåfyllning: Jag har en flottör i sista facket som bryter en pump i en salthink med osmosvatten i skåpet.

Slangen från pumpen går upp i sladdfacket och har ett krökt rör till höger pumpfack, men självklart går inte slangen ned under ytan eftersom det kan bli hävertsug tillbaka i hinken annars.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok.. har du någon bild på lösningen och hur funkar det ? när nivån sjuker så drar pumpen igång och bryts då den kommer i rätt nivå ? är det så ?

Skall kolla det funderar på att ställa mitt fosfatfilter i skåpet och dra upp slangarna genom el facket med krökta rör upptill tror du det skulle fungera ? vill inte ha något som sticker upp ur karet

Vill dölja så mycket som bara går..

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så funkar det - flottören styr en kontaktdosa som jag pluggat in en pump på.

Jag har slangar med rörkrokar genom sladdfacket, men det blir trångt - jag borrade upp bänken innan jag fyllde med vatten. I månadens akvarium nov 2008 finns det någon bild.

Jag har också ett snyggt upplägg med UVC:t och hemmagjorda lysrörsramper.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 år senare...

Det är styrkan med SG - man kan ta en gammal tråd och fråga om det kommit några nya erfarenheter. Kunskapen finns kvar och kan uppdateras. Till skillnad från ansiktesgrupper där kunskapen finns kvar lika länge som jag minns ett ansikte (och det är inte länge :)

 

MVH Lasse

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Lasse sa:

Det är styrkan med SG - man kan ta en gammal tråd och fråga om det kommit några nya erfarenheter. Kunskapen finns kvar och kan uppdateras. Till skillnad från ansiktesgrupper där kunskapen finns kvar lika länge som jag minns ett ansikte (och det är inte länge :)

 

MVH Lasse

 

Håller helt med. Tyvärr tycker jag folk är för dåliga överlag på att använda sökfunktionen. Startas väldigt många trådar just nu som det känns att man redan har löst massor av gånger. Eller har man bara hängt för länge på guiden.. ☺

 

Sorry för trådkap, in med info om am medic nu ni med erfrenhet!

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...