Gå till innehåll

Undervattensbilder från tiden i Thailand


Sam Salonen

Rekommenderade inlägg

riktigt fina bilder. Grymt coolt att se varför musslor ser ut som de gör. Jag som aldrig varit längre söderut än kreta och aldrig djupare än 2 meter på sandbotten tycker om när man får se hur naturen ser ut på riktigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt trevligt! Vart bodde och jobbade du?

Har en god vän som jobbade för Einar på Viking Of The Orient och sen för Scandinavian Divers, Phuket. Var själv på Vikig i 10 dagar med Similan, Koh Bon, Koh Tachai och Richelieu Rock på programmet, en upplevelse jag aldrig lär glömma. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt trevligt! Vart bodde och jobbade du?

Har en god vän som jobbade för Einar på Viking Of The Orient och sen för Scandinavian Divers, Phuket. Var själv på Vikig i 10 dagar med Similan, Koh Bon, Koh Tachai och Richelieu Rock på programmet, en upplevelse jag aldrig lär glömma. :)

Jobbade för Raya Divers, vi bodde på Raya Yai, en liten ö utanför Phuket och senare flyttade vi in till Phuket och bodde i Ao Chalong på östra sidan av Phuket. Ett par veckor jobbade jag också på Koh Tao när vi körde runt Thailand en månad. Koh Tao var dock inte i min smak, grummligt vatten och revena var i betydligt mycket sämre skick än runt Phuket. De bästa dykena är nog från Similan, dit jag var typ 1-2 ggr per vecka. Nackdelen med Similan är att det tar ca. 1-1,5h att köra upp dit och sen är det ännu 45min med speedboat ut till öarna. Men man glömmer bort allt det när man hoppar ner under ytan och har 30-50m sikt vertikalt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:jump: nä, tyvärr har jag inget uv-hus :(

Om du lovar att lägga ut bilderna på guiden.. Så kan du få låna min olympus med hus, jag dyker så sällan så den ligger mest oanvänd och mår nog bättre av att användas ;) Skicka ett PM om du är intresserad

/ Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...