Gå till innehåll

salt, vilket och hur mycket?


Guest lysröret

Rekommenderade inlägg

Guest lysröret

har sålt mitt 128L och mitt 63L, båda sött.

har nu fått en kick av att tittat på tsatsiki, morsan och polisen där jag såg tsatsikis underbara saltkar.

det var inte alls för blått utan mer åt det vita. det måste ni se!

men men.

nu när jag fastnat för salt så undrar jag hur ni doserar och vilket salt det ska vara.

funkar JOZO havssalt? jag har mycket sånt hemma.

seltin är ju inte att tänka på *småskrattar*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

uppåt 600kr?

det blir ju lite kr det varje gång man byter vatten.

sött är ju inte så dyrt i drift, men inte heler lika vackert.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lysröret detta är en hutlöst dyr hobby så länge man inte tycker att det är värt det.

Jag tycker du skall låna ett par böcker på biblioteket, läsa lite betämma dej för hur du vill ha det. Billigast är att köpa rätt från början. såg din fråga om att bygga grejer det finns faktiskt en bok om hur man bygger skummare med kommer inte ihåg vad den hette men jag såg den på nån nät bok site. Hoppas du kommer igång det är svårt att sluta när man väl är igång

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

600:- ! Dyrt...oj-oj-oj....nej-nej.... !

Kostnaden för saltet är bara en försmak på alla kostnader som du kommer att få ;-)

Jag rekomenderar starkt att du läser ordentligt på forumet och köper några böcker,

så att du förstår vad du behöver och hur mycket jobb det är att driva ett akvarium, innan du startar att bygga ett kar.

Om du vill ha ett kar som är enkelt att sköta,

så får du stora engångkostnader

Annars kan du göra som jag gjorde,

göra alla misstag man kan göra och betala svindyrt för dessa !

typ 10.000:- tals med SEK......

Men det var innan detta forum fanns !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det som kostar mest är väl alla underdimensionerade grejer man köper som inte passar när man hela tiden byter upp sig till större akvarium. Ta i ordentligt från början,skaffa iaf ett 300L akvarium och grejer som klarar runt 1000L,det blir lite dyrare med all utrustning men inget emot att köpa nya grejer när du uppgraderar...

Sen är det bra att ha en klar bild för sig vad man vill ha i karet innan man lägger tusentals kronor på utrustning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...