Gå till innehåll

handla direkt från GPA?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Kan man det som privatperson? De har c:a priser i sina pdf produktkataloger som är ganska bra, 40mm pvc kulventil 281kr t.ex. Dessutom är där ju kontaktinfo direkt til orderavdelningen, men det går kanske bara för företag?

Annars blir det ju till att beställa från tyskland, jag har dock lite svårt att förstå riktigt vad det är jag behöver, beskrivningar och mått är ju ganska tunna på vissa sidor... Blir t.ex. inte klok på vilken tankgenomföring jag ska ha, några är gängade, några är inte och någon är gängad på en sida.....

Mvh

Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

de säljer till privat personer, när jag skulle beställa så ringde jag först och frågade och det var inga problem för dem att skicka till privat personer. Om jag var du så skulle jag ringa först, alltid lättast så man löser problem som hur man skall betala och frakt och dyligt.

Mvh

Torbjörn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en sak till jag tror det skall vara en 7% eller 4% pålägg på prisena pga att pdf dokumenten är gamla och priset höjts. Bästa att ringa och höra.

Men det blir fortfarande billigare än många andra ställen. När jag kollade för ett halvårsen så var det enda allternativet som var biligare tyskland, men vi alla vet hur långtid och hur fel det kan gå med tyska online-shoppingar. Jag föredrar att köpa ifrån svenska ställen pga detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo det är just tiden och risken att få eller beställa fel som gör att jag drar mig för tyskland, tror dock att jag kommer beställa kranar och lite till därifrån, men tankgenomföringar och dylikt "hemmifrån"

Tack för hjälpen då blir det gpa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag kollade så är det nästan samma pris på kranar i tyskland som i på GPA.

Eftersom GPA bara har kranar med muff på båda sidorna, vilket är välldigt bra då man vill demontera sitt system. Men designar man rätt så går det nog lika bra med kranar med endast en skruv muff.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är det också så att de finns 2 klasser på ventiler och delar, en som inte är certifierad (blå kranar) och därmed billigare samt de med orangea kranar som är certifierade. Enda problemet med att köpa de ocertifierade är att man nästan alltid måste köpa en kartong vilket innebär mellan 2-12st beroende på dimension. Samma sak med ocertifierade delar fast där är det ofta upp till 100st/kartong. Båda dessa varianter finns hos både GPA och Georg Fischer, Ahlsell och andra grossister tar bara in de dyrare certifierade ventilerna. De Tyska webbutikerna och även flertalet av de Svenska säljer ventilerna med blått handtag alltså ocertifierade. Lite kvalitetsskillnad är det, jag kör med både och. Jag tycker att de Certifierade ventilerna funkar aningens bättre. Sen finns det dom som säger att det är samma ventiler... men det är det inte, de är i ett enklare utförande men helt ok.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...