Gå till innehåll

110 liters juwel.


JNerelius

Rekommenderade inlägg

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Går ju o dimma ner den.. , sen när du byter upp ett steg i kar storlek så finns där att hämta..

Sent from my iPhone using Tapatalk

jag kommer ha det karet kvar när jag får hem mitt stora förhoppningsvis om några veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Manks säger, vänd röret på utblåset mot ytan så blir det bättre fart.

sen undrar jag varför inte värmaren är i filterbehållaren?

kommer bli grymt det där :D

Anledningen till att värmaren inte är i filterbehållaren är att det inte är juwels värmare. Har beställt orginalvärmaren så att jag kan gömma den i behållaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och tittar på ny belysning och funderar på vilket jag ska köra på. Vill helst ha led.

Skulle

Maxspect Razor 120 watt 10 000 k fungera eller är det lite väl i överkant för mitt lilla akvarium?

Hej

Jag kör med Maxspect Razor 120 watt 10 000 k på ett 105 liters funkar bra och som sagts här det går ju att ställa hur starkt ljuset skall va

och tider.

-Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag kör med Maxspect Razor 120 watt 10 000 k på ett 105 liters funkar bra och som sagts här det går ju att ställa hur starkt ljuset skall va

och tider.

-Tummen upp

har tittat både på 120 och 160 Watt idag.

Blir i alla fall en 16000 k men om det blir 120 eller 160 Watt har jag inte bestämt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tänkte bara så att du har det i åtanke. Personligen så gillar jag din förra scape bättre, påminner om min ;)

Men den andra skulle bli riktigt sjyst om du fortsatte med sten nästan hela vägen upp, så det blir som en lutande vägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tänkte bara så att du har det i åtanke. Personligen så gillar jag din förra scape bättre, påminner om min ;)

Men den andra skulle bli riktigt sjyst om du fortsatte med sten nästan hela vägen upp, så det blir som en lutande vägg.

Det är svårt att få till något snyggt på en bottenyta av 80 x 35 cm. och jag känner att det räcker med sten. är lite över 20 kilo på ca 90 liter vatten ( 110 liters akvarium).

Men vilken skillnad på sten och sten det är i olika butiker.

fösta 5 kilo köptes på Bromma Zoomarknad. inget liv i dom inte. men ändå lite alger på.

sen 5 kilo från Imazo. Vilken skitsten. dött som graven.

och nu 10 kilo från Triton kanonfin sten.

Man lär så länge man lever. inte alltid närmast är bäst. Fick så mycket inspiration på Triton och massor med "Vill HAAAA "

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...