Gå till innehåll

Dags att byta upp sig!


Alessandro

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 4 månader senare...

Alt1.

Om du vill använda magneter skaffa lite plåtremsor och limma dem på alu-ställningen.

Alt2

Limma byggvinkar till reglar på alu-ställning.. så har du hål att skruva eller magneter där med..

ALt3

Skaffa en plåt/klämma med två hål i så kan du klä den med mdf eller något och sätta gångjärn i det.

post-1975-14468931162689_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 1 månad senare...

Fortfarande ingen fara tycker jag. Enda nedåtgående kraften är ju skivans tyngd. Den hålls ju uppe både av silikon nere, mot sidorutorna och övre staget. Är det så dåligt så den "glider" ner så kommer rutan nog ha studsat ut på grund av vattentrycket långt innan. Du kan nog sova lugnt ..... tror jag :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande ingen fara tycker jag. Har du inte möjlighet att lägga någon lite bredare plywoodskiva 3 - 5 mm över den tjockare skivan för nervernas skull.

MVH Lasse

Då måste jag tömma och lyfta hela kalaset.....

Får se hur jag gör, tack för rådet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rutan bör väga ungefär 22 kilo. Men då har du en fog på totalt 2,38 kvadratdecimeter med silikon som håller fast den.

Nu är du givetvis klok som inte tar vad jag skriver som någon absolut sanning. Men personligen hade jag inte bekymrat mig :-) Så länge det är korrekt limmat kommer rutorna spricka och gå sönder innan rutan far loss från fogen. Silikonet är starkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...