Gå till innehåll

Chatt!


Peter

Rekommenderade inlägg

Undrar om det inte är nån mer som saknar chattfunktionen som fanns förut?

Det är ju alltid trevligt att byta ett par ord med nån med samma intresse när man är här på siten,eller?

är det fler som tycker så kanske?

MVH Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som helst planer på att sätta upp en chat på sidan.

En chat tar en massa bandbredd och ej så många som är inne på den så var bla därför jag valde inte att lägga in en ny Chat

Är det någon som har uppe en mirc/irc chatt så kan vi träffas där och fixa en länk till denna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nog saknar man det alltid:sur: . Tyckte att det var ganska många som var ute där.

Tycker att det var ett väldigt trevligt sätt att få yppa svar och problem som har med denna fantastiska hoby att göra . Ser även att det är en hel del saltisar som inte längre fins med sedan chatten lades ner.

Hoppas att det går att lösa på något vis:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 år senare...

Detta ha varit på tapeten förut om jag inte kommer ihåg fel, tror det var jag som kom med förslaget oxå, men vart snabbt nedröstat då det inte passade saltvattensguiden tycktes det!. Annars kan jag slänga upp en char på mIRC @ Qnet :).

Jag kan helt själv moderera och driva den, gratis å smärtfritt, ifall moderatorer å annat saltvattensfolk godkänner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta ha varit på tapeten förut om jag inte kommer ihåg fel, tror det var jag som kom med förslaget oxå, men vart snabbt nedröstat då det inte passade saltvattensguiden tycktes det!. Annars kan jag slänga upp en char på mIRC @ Qnet :).

Jag kan helt själv moderera och driva den, gratis å smärtfritt, ifall moderatorer å annat saltvattensfolk godkänner.

Det tycker jag du ska göra! sen är det ju friviligt för folk att gå in eller inte!

PMa adressen sen!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Oj är fortfarande mIRC populärt?

Nackdelen är väl att alla ska förstå och lyckas få en sådan chat att fungera. Smidigaste är om hemsidan kan byggas med en direktchat till mIRC som gör att själva hemsidan isf sköter mIRCen men går via någon annans server.

Så behöver ingen installera nått på deras datorer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En stor anledning till varför jag inte tycker det ska finnas en chatt på ett sånt här forum är att mycket tips och tricks försvinner, folk kommer inte skriva en tråd om sina problem, de kommer chatta om dem istället, och då blir inte lösningarna dokumenterade.

Visst skulle det vara roligt och chatta men tyvärr tror jag att det kanske till och med skulle vara skadligt för forumet på så sätt att en hel del kunskap kommer gå förlorad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte verka spydig på nåt sätt, så jag hoppas verkligen ingen uppfattar mig så nu, men de som vill ha en chatt kan väl använda RC's? Där finns gott om kunnigt folk - säkert fler än här på SG, och det är väl inget som hindrar en från att skriva på svenska (när man skriver mellan individer) om det skulle vara något som annars gör att man inte söker sig till en amerikansk sida.

Fördelen med att inte ha en chatt-del på SG har väl uttryckts vara att ett forum lever på ett annat sätt än en chatt. Öppen chattkanal kan vara bra att snabbt få hjälp om det skulle vara något akut (vilket förvisso inte brukar vara något problem som jag upplevt om man bara skriver vettiga rubriker på trådarna). En forumstråd lämnar ju kvar kunskap till framtida akvarister och kan hjälpa dem i deras informationssökning långt efter det att tråden skrivits så att missöden kan förhindras.

Edit: du hann före Christoffer... Och sa det dessutom med bättre ord :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej visst men tänk om RC sa samma sak och hänvisa till aftonbladet chatt.

Det jag sett med trådar är att dom spårar iväg.Frågar jag om någon liten sak tex kan jag använda ******.Brukar man få 10 svar på andra saker så det blir svårt om tråden blir stor att hitta ett vettigt svar istl för bara rent utav svaret på det man frågar.Sen så kan du ju vara panik aktiga saker.

Men vad är det för problem om chatten finns.Man behöver inte använda den om man inte vill men jag vet perssoner som lämna forumet när chatten försvan dock om dom är kvar och tittar till forumet då och då.Blink eller hur Vaktis.

Mvh.Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror tyvärr inte SVG är tillräckligt stor för att hålla igång ett aktivt chat för akutärenden dock. Tror som andra säger att det är bättre att hålla det som det är, tror även att man tappar lite nya användare som istället för att signa upp och ställer en enkel fråga för kör med chatten istället och aldrig kommer tillbaka.

har man väl skapat konto är det lättare att komma tillbaka även om man bara hade en fråga till att börja med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...