Gå till innehåll

freddi36s nya 140L


freddi36

Rekommenderade inlägg

Bra jobbat. Hoppas en annans maskar håller sig på en rimlig storlek!

Ser du någon som är större än fem cm, ta ut den medan du har chansen! :P

Förstår mycket väl att dom gör nytta i karet, men det måste finnas gränser

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 658
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har tagit ut en liknande för något år sedan, den mumsade i sig en turbosnigel när jag lyckades haffa den med pincett. Nu har det växt fram ett nytt monster som tittar fram då och då, hoppas du slipper :smiley20:

Usch,, denna kan möjligen vara anledningen att min mussla dog, såg att den åt av byssus trådarna på den. Det var droppen så nu tog jag tag i det. Om du bläddrar tillbaka ett par sidor set du mitt förra försök att ta den, gick inte jättebra..

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fet mask!

Vilket jobb du lagt ner.

Har sett att min Stenopus Hispidus har klippt av några borstmaskar på mitten och käkat upp dem.

Dock i storleken 3-4cm kanske :)

Hade en hispidus innan, men tror den blev uppäten av en anemon :/

Såg också när den tog mindre maskar, ganska häftigt :P

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var fick du tag på plastraster?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Dammbutiken.se har stora svarta raster billigt. Där jag köpte till dammfiltret men fick över typ hälften så tog det

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett sånt jädra meck.. Bytte kortet till den vita slingan idag, men som jag sagt innan, en olycka kommer sällan ensam. När jag skulle ta ner rampen såg jag att slingan med violet och 480nm inte lös heller.. Ni kan ju tro jag blev förbannad. Har felsökt hela eftermiddagen och det visade sig att en violet diod lämnat in av någon mystisk oklar anledning. Allt är och var kopplat rätt, allt ska vara fine, men ändå är den trasig.. Så får hoppas at karet klarar sig en vecka utan den slingan tills jag får en ny diod. Stevesleds var ganska snabba att skicka grejerna så ska beställa idag och hoppas jag får det innan nästa helg så man kan byta den också.. -sjuk-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dödade några glasrosor ganska effektivt.. Blandade dagens dos nopox med tre fyra droppar lugols och sen sprutade jag det över roserna. Dom smälte ganska fort..

Köpte precis 3st http://www.lck-led.com/dual-core-star-high-power-420nm-super-actinic-epistar-p-1072.html?cPath=153

Blev strax under 90kr inkl frakt. Dom ska va här inom 6 dagar enligt sidan, dvs förhoppningsvis innan nästa helg så jag kan sätta dom i rampen då. Ett dualcore violet chip har lämnat in, så måste byta det. Men dessa ship var slutsålda hos steve. Hittade dessa och de passar i min aplikation, men vill inte ha ett chip som är anorlunda på ena sidan rampen, så passar på att byta ett fungerande dualcore på samma plats fast på andra sidan rampen också. Det tredje är reserv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min hystrix har lämnat in, den klarade inte att stå utan vatten medan jag tömde karet. Eftersom den sitter på den "svävande" stenen så fick jag ösa vatten över den istället. Jag ville inte ta loss den. Dock har både tri colorn, montipora hoffmeisterin, den lila acroporan, knapparna och polyperna på samma sten klarat sig utan några problem. Tråkigt men kan leva med det.

Är riktigt nöjd med den nya scapen, många gömställen och platser och hyllor till koraller. Måste skaffa mer epoxy så jag kan limma mina acans.

Funderar även på att skaffa två okinawae gobies, saknar min gula lilla vän. Hade varit häftigt med ett par som lägger ägg. Tror karet klarar den lilla belastningen och det finns gott om plaster för dom att spana och gömma sig... Får se

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min största maximini.. 12cm. Knappt så man tror det är samma art. Den var dock med lavendel när jag köpte den, nu är den mer röd lila vilket är lite synd då jag gillade den andra färgen..

7y2yhety.jpg

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var det någon som hittade hem, äntligen haha :)

ta3e6apu.jpg

Väntar fortfarande på dioderna jag beställde... Det står att dom är skickade, men fick inget spårnummer. Förmodligen har det skickats som brev... Får hoppas det kommer imorgon!

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var det någon som hittade hem, äntligen haha :)

ta3e6apu.jpg

Väntar fortfarande på dioderna jag beställde... Det står att dom är skickade, men fick inget spårnummer. Förmodligen har det skickats som brev... Får hoppas det kommer imorgon!

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Roligt :)

Minns när jag satt och tittade på mina clowner och polletten plötsligt trillade ner för den ena som gick in i min glabrecens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väntar fortfarande på dioderna jag beställde... Det står att dom är skickade, men fick inget spårnummer. Förmodligen har det skickats som brev... Får hoppas det kommer imorgon!

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Fick inte heller någon tracking till mina, men de kom i ett litet paket, rakt ned i brevlådan :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Roligt :)

Minns när jag satt och tittade på mina clowner och polletten plötsligt trillade ner för den ena som gick in i min glabrecens.

Mina har gått i alla mina euphyllia och rhodactis innan. Men nu har faktiskt båda hittat anemonen :)

Riktigt roligt tykcer jag, mer "på riktigt" nu lixom

Är det acan från mig i framkant?

Japp, den jag köpte på träffen.

Lite bättre bild, har dock fått en handfull nya små huvuden längs kanten igen. Den växer ut en ny ring små huvuden, när dom blivit stora kommer en ny ring osv. Började med 3-4 polyper nu är där 17-18 munnar i olika storlek

post-5907-14468933474762_thumb.jpg

Fick inte heller någon tracking till mina, men de kom i ett litet paket, rakt ned i brevlådan :)

Beställde från lck-led.com, var det där du beställde också? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.lck-led.com/index.php

Beställde bara tre 5w violet. Var också någon dual core variant

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Ah, LCK-LED, trodde det var ICK :P

Från hong kong dock, brukar ju ta ett tag därifrån, även brev.

Du vet inte med vilka det skickades?

3 LED's borde ju skickas i ett brev tycker man, men man vet aldrig :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja, trodde också det var ick först :P

Tror det var Hongkong post, men kan kolla. Är snart två veckor sen så börjar undra lite, stod det skulle ta 6dagar

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Ha, jag väntar också på paket från hongkong post, visserligen en skummare och returpump, men de beställdes för snart en månad sen, enligt tracking så befinner de just nu sig hos den svenska tullen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...