Gå till innehåll

Clown bor i Xenia!??


roobi

Rekommenderade inlägg

Hejsan,

Jag har 2st Clarkii clowner i mitt kar med en anemon som sattes ner samtidigt som clownerna.

I den lokala akvarie butiken så gick båda clownerna tillsammans med denna anemon och i påsen på väg hem låg båda i anemonen.

Men jag har märkt något konstigt, Anemonen drog ihop sig i kanske en vecka och jag hade ingen aning om vad som var felet. (matade anemonen idag och den mår bättre)

Det märkliga är att när anemonen drog ihop sig försökte ena clownen ligga i den men till slut gick det inte då anemonen vägrade, till min förvång började clownen ligga i xenian?..

Är det konstigt att Clowner "bor" i pumpande Xenia? Såg även idag att Clownen försökte "mata" Xenian med räkbit men det vart ju inte så lyckat..

Hur får jag tillbaka Clownerna i anemonen? Ta bort Xenian därifrån?

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fortsätt då att mata den med en räkbit eller lite mysis eller något när du matar fiskarna =)

Självklart kommer jag det, det jag mest är fundersam över är om det finns något sätt att lura in clownen i anemonen istället för Xenian

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom hittar nog varandra! Ha bara tålamod. Anemoner lever på fotosytes, så du behöve inte mata den.

Hej, Okej, hur kommet det då sig att den varit ihopdragen i en vecka men så fort jag matat den igår så blommade den ut efter någon/några timmar?

Och hur kommer det då sig att Clownerna matar sina anemoner?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Alexander säger så är den viktigaste ljuskällan för anemoner ljuset, födan är mer en bonus beroende på vad för anemon det är man har. Men vilket som ska man inte behöva ge anemonen föda för att den ska kunna överleva. Anemoner behöver många gånger stabila akvarium.

Vad är det för anemon du har + vad för ljus/w har du?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...