Gå till innehåll

Interzoo


thomas5547

Rekommenderade inlägg

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Vad trist, Stefan, det hade varit kul att svinga några bägare där nere.

Jag tänkte samla ihop en mobiltfnlista på de som ska ned så att vi kan träffas där nere. Ni som ska delta kan ju PM:a mig era nummer. Jag vet att det finns ett par stycken som ska ned med inte vill skylta med detta i tråden, men ni kan gärna PM:a mig också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Puh, nu är första dagen på Interzoo avverkad. Det är en stor mässa, världens största zoomässa. Alla stora fabrikat finns där (dock inte Deltec). Mycket ny teknik finns att klämma och känna på. Många fina utställningskar finns också. Större levande djur finns det inte lika mycket av, med undantag från De Jong som visar upp en uppsättning riktigt ovanliga fiskar och dessutom ett par nautilus - verkligen ovanligt.

Jag vet att ett inlägg som detta riskerar att bli lite uddlöst utan bilder, men jag får dessvärre inte tekniken att funka. Bilder, och kanske även videosnuttar, kommer efter helgen istället.

Vad har impat på mig mest? Ja, det är delad förstaplats mellan ELOS och Royal Exklusiv. ELOS visar upp en uppsättning utrustning med fantastisk fin design. De har ursnygga nanokuber med kompletta kabinett som passar i de finaste av vardagsrum, inkl modern LED-beltysningsramp. Benny från Simontorp har siktats i montern, så det ska nog komma till svenska handlare snart. ELOS har också en ny snygg akvariedator med design a la Bang Olufsen, den första akvariedatorn som jag sett och som verkligen man vill visa upp i sin helhet och inte gömma undan.

Royal Exklusiv visade sin nya Bubble King Supermarine 300 och den helt nya elektroniska rengöringsborsten att montera i skummarlocket. De hävdar att borsten ska öka effektiviteten på skummaren 3 ggr. RE har också elektroniskt programmerbara Red Dragon pumpar som impar hårt på mig.

Generella trender är annars belysning och nanokar. Belysningsramperna ska vara slimmade, polerade och tysta. Jag har t.o.m. sett en lysrörsramp där ljuset är så styrt att det får samma glittrande verkan på vatnet som MH-lampor får - klart impande! LED-belysningar är också på frammarsch, men det är fortfarande en nisch, mest för nanokar, men en och anna stor ramp finns. Elektronisk styrning av ljuset blir dock mer och mer poppis.

Den andra stora trenden är som sagt nano och picokar, som säljs mer och mer som kompletta paket. Jag tror och hoppas att detta kan komma att göra vår hobby större och större.

Men nu väntar ölhallar och ompa-bompa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

RE har också elektroniskt programmerbara Red Dragon pumpar som impar hårt på mig.

Såg de nya Red Dragon pumparna på RE's hemsida. Känns väl nästan lite overkill med 0-20000 l/h eller rent av 0-50000 l/h från en enskild pump för de flesta av oss... eller?

Länk1: http://english.royal-exclusiv.de/index2.htm

Länk2: http://www.royal-exclusiv.de/PresentationROS.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med rapporter Calle forsätt med detta å bilder då du kommer hem....

Japp,

Jag sitter paa flygplatsen i Frankfurt nu och sorterar intryck och foton. Jag hade ambitionen att rapportera mer under tiden, men jag fick inte hemladdningen av bilder att fungera. Det tar ocksaa laang tid att skriva inlägg fraan en iTouch via wlan. Jag hoppas faa iväg en artikel med bilder innan jag lägger mig ikväll. Det har i vilket fall varit en fantastisk upplevelse!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Calle det låter som ni har haft det bra där. Ser fram emot bilder!

Hittade en sida ang Interzoo 2008

är inte detta Christer från Akvarielagret till vänster om slipsgubben ??

default.ashx?exturl=http%3a%2f%2fphoto.nuernbergmesse.de%2fpreview.php%3fp%3d7888

http://www.interzoo.com/en/press/ars12/foto/default.ashx?exturl=http%3a%2f%2fphoto.nuernbergmesse.de%2findex2.php?dl=7888

Eller via denna länken

Press > Photos > Trade fair activity 2008 > Sidan 8

Längs ner till vänster

Bilderna verkar borttagna. Christer ville väll inte vara med på bild!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räcker det inte med Treo , Rennie och Imodium Plus

..de kommer man ganska långt med..men de finns lite till...;)

...senast jag va på vinprovning avslutade jag kvällen med att sätta en nål på mej själv o spika upp en droppflaska på väggen ovan sängen. När jag vaknade på morgonen hade droppet snällt gått in o jag mådde kanon!....om man därtill lägger till en liten supp stemetil, samt rent utav en halv Rohypnol...då e man på banan igen..;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...