Gå till innehåll

Hjäälp, mitt rio 180 läcker!!!


Miss C

Rekommenderade inlägg

Igår upptäckte jag att min skummare löpt amok och svämmat över. På golvet hade ca en halv liter vatten runnit ut och hysterisk upptorkning inleddes samt oro för att vattnet under tassarna skulle göra fula märken. Idag upptäckte jag dock något mycket värre. Mellan bänken och listen på akvariet är det blött och droppar lite vatten. Först trodde jag att det runnit ner vatten i ramen när skummaren svämmade över men det kommer nytt vatten hela tiden hur mycket jag än torkar så jag är rädd för att akvariet läcker! Akvariet köptes nytt i februari så jag antar att garantin måste gälla men vad gör jag med fiskar, sten etc. Behöver akut tips på hur jag ska gå till väga.

Någon som varit med om en läcka och kan hjälpa med goda råd?!?

/Camilla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är mest orolig för allt som finns i karet samt att akvariet ska spricka helt plötsligt! Tycker dessutom att det är superkonstigt att skummaren svämmar över samtidigt som karetg börjar läcka. Kan det ha ett samband?

Japp, det finns ett solklart samband.........Murphy´s law ;)

Nä, det är knappast troligt att det finns något samband i övrigt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu varit hos Hornbach och fått ett nytt akvarium och köpt två stora plastbaljor att mellanlanda i. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag tömmer? Tänkte blanda ungefär 80l nytt vatten och strunta i sanden och köpa ny senare. Låter det bra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@greger Verkligen Murphys lag. Jag fick barn för två veckor sedan och hade verkligen inte behövt det här nu. När min äldsta föddes så var det vatten över hela köksgolvet när jag kom upp på morgonen efter hemkomst från bb. Den gången var det kyl och frys som pajat. Så något är det hemma hos oss med vattenläckor och nyfödda barn :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är en bra ide at strunta i den gamla sanden - eller göra ren den ordentligt om du orkar.

Har nu varit hos Hornbach och fått ett nytt akvarium och köpt två stora plastbaljor att mellanlanda i. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag tömmer? Tänkte blanda ungefär 80l nytt vatten och strunta i sanden och köpa ny senare. Låter det bra?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@greger Verkligen Murphys lag. Jag fick barn för två veckor sedan och hade verkligen inte behövt det här nu. När min äldsta föddes så var det vatten över hela köksgolvet när jag kom upp på morgonen efter hemkomst från bb. Den gången var det kyl och frys som pajat. Så något är det hemma hos oss med vattenläckor och nyfödda barn :skrattar:

Ja vattnet hadde v(ä)rkligen gått=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...