Gå till innehåll

Byte Av Vatten


mikaelhede

Rekommenderade inlägg

Finns lika många sätt att sköta ett saltvattensakvarium som det finns personer som sköter dem. Efter att jag precis gjort ett vattenbyte och såg lila spetsar komma tillbaka på min acropora för att nu vara på väg bort igen så är jag ganska övertygad om att vattenbyten är en fördel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ganska många olika åsikter om detta. Men ibland måste man göra ett vattenbyte om systemet håller på att "bomba". Själv så byter jag mycket sällan vatten i karet. Men fyller dagligen på 5-10 L kalkvatten & div kemikalier... Jag häller även i ca 1L vatten blandat med citronsyra för att behålla ett högt PH-värde. Jag tillsätter 2 dl salt i karet varje månad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eh??

Öh??

Det där får du nog förklara lite mer tror jag....

Oppsss... Fick ett tillfället hjärnsläpp. Jag menar såklart att jag tillsätter Natriumkarbonat för att hålla mitt PH uppe... Jag håller precis på att dra igång alla höstakvarium till Discusförsäljningen så jag hällde citronsyra i alla karen igår... Man är väl lite tankspridd just nu! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oppsss... Fick ett tillfället hjärnsläpp. Jag menar såklart att jag tillsätter Natriumkarbonat för att hålla mitt PH uppe... Jag håller precis på att dra igång alla höstakvarium till Discusförsäljningen så jag hällde citronsyra i alla karen igår... Man är väl lite tankspridd just nu! ;)

Tänkte väl!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oppsss... Fick ett tillfället hjärnsläpp. Jag menar såklart att jag tillsätter Natriumkarbonat för att hålla mitt PH uppe... Jag håller precis på att dra igång alla höstakvarium till Discusförsäljningen så jag hällde citronsyra i alla karen igår... Man är väl lite tankspridd just nu! ;)

Blev lite orolig där :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...