Gå till innehåll

Bilder från Mazi, 450+150 liter.


Mazi

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 3 veckor senare...

Sådär ja nu är allting klart.

Kommer mer stenkoraller till helgen och sen till våren ska jag åka till danmark och handla lite annat.

Har problem med hur jag ska stapla stenen.. Skitsvårt när man ska se från båda sidor och bara är 50 cm brett.. Vill gärna ha lite ljuse på bottnen med till min fungia.. Har en 400 wattare i mitten så lite svårt där med... Men ni kanske har ideer eller tips.?. Är mest brydd om att det ska vara snyggt från ett håll... på andra sidan placerar jag mjukisarna som annars är ivägen.

Byggde en huv i helgen blev ganska nöjd. men upphissningsanordningen är lite seg men det går, man ska ju inte ha upp den så ofta...

Här kommer en bild:

post-1038-14468912344871_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Tjenare!

Snyggt bygge. Jag är nyfiken på hur det har gått för dig vad det gäller uppbyggnad av revet. Jag ska snart börja bygga med min sten också och även mitt kar kommer att gå att se från båda hållen. Skicka gärna med lite bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kostar en sådan där sarg, Giesemann, stratos heter det va? Undra om det finns till ett 540

Det kan inte vara så svårt att bygga en sådan sarg själv. Bara att åka till byggmarknaden och köpa skivor som de sågar till där. Skruva ihop den med vinkeljärn i hörnen och sargen är klar i stort. Bara kvar att bestämma om du ska sätta klackar som gör att du kan ställa den på akvariet eller sätta fästen för att hänga den. Då kommer den passa alla akvarier oavsett mått!

Du har även möjlighet att sätta luckor eller tak för att skärma belysningen! Tror detta bli mycket billigare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Mazi, fick själv mitt akvarium med i lokal tidningen idag (Landskrona/svalöv). Var rätt skoj att ha en helsida om sin hobby...

Fick med salvattensguiden:s url så hoppas på att man kanske väckte någons intresse att börja med denna hobby, eller så blir man idiotförklarad för att slänga ut en massa pengar på ett akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...