Gå till innehåll

Macrobilder


acuario

Rekommenderade inlägg

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Som vanligt trevliga bilder. :smiley20:

Även om de kunde varit större så man kunde använt dem som skrivbordsunderlägg. ;)

Jag håller på att ta fram ett nytt galleri, bilderna kommer att vara stora och i bra kvalité om någon vill ha dem som skrivbordsunderlägg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

>> houssami >> Här är mitt försök

> sickboy > vad är den första får något?

Det är en rörmask.

Glömde visst att titta vem han citerade och vad han citerade. Tog helt enkelt för givet att det var de två sista bilderna i tråden :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är en Protula bispiralis, här är en länk

http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=540

Jag tycker den är vakert, en häftig grej den gör är att skifta färgerna av de två huvuden från rosa till gul. Fint.

Ja verkligen vacker! dock står det att den ska vara väldigt svår, ska ha plankton extrainsatt i vattnet etc. hur gör du med din? Tack för länken!

S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja verkligen vacker! dock står det att den ska vara väldigt svår, ska ha plankton extrainsatt i vattnet etc. hur gör du med din? Tack för länken!

S

Jag använder Aquatic nature coral food en gång i veckan. jag har haft korallen i ca 8 månader nu och den verkar trivas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får väl också lägga in några bilder på mina djur då =)

är väldigt imonerad av kvaliten på era bilder !

jag får hela tiden suddiga bilder när jag tar ! de blir väl sådär en 200 bilder och 10 bra !

Hej, korallen på andra bilden är väl sun coral eller hur? Fint fint, funkar bra med matningen osv.. Jag läste att den ska matas dagligen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snygga bilder Peter!

Tack det samma Peter, det var bl.a. du som övertygade mig att skaffa en DSLR kamera i en tråd innan jul och det har varit mycket givande även om jag har mycket kvar att lära.

Lite off topic men hur lägger ni upp stora bilder utan thumbs?

/Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj nu blir man nästan lite rörd, tack för de vänliga orden!

Amphipodbilden är bland det bästa jag sett på ett så litet djur. Hur har du belyst den?

Tack Stig, jag försöker undvika blixt eftersom jag inte har någon extern enhet och även i andra sammanhang försöker jag arbeta med det ljus som finns. Jag hade tur som såg Amphin som satt mellan glaset och ett flytande yngelkar så den låg perfekt för en makro. Han verkar gilla det stället för i morse satt han där igen :). Ska försöka få ett bättre kort på honom.

Jag använde stativ och Canons 60mm macro objektiv till min Canon 350D. Kan varmt rekommendera detta objektiv som jag även använder till porträtt och landskap.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...