Gå till innehåll

Macrobilder


acuario

Rekommenderade inlägg

Kanonbilder. Hur får du bakgrunden så svart? Bildbehandling.

Grymt kar också.

Tack! Jag tar bilderna i RAW och sedan försöker jag tona ner färgerna i bilderna för att få lite mer stämning och ofta öka kontrasten något. Jag har inte markerat eller manipulerat bakgrunden på något sätt även om jag försöker ta bilden så att jag har en mörk bakgrund. Jag använder RAW-shooter vilket jag tycker är ett bra program.

Peter, har du även Canon's 50mm MKII lins? Det går att via en ringkoppling att invertera den linsen utanpå en makrolins. Då ska man kunna förstora på allvar.

Jättefina bilder som vanligt Peter! Du har inga på de nyimporterade finska Banggaierna? Eller de kanske är för små ;)?

Det skulle vara häftigt och de kostar väl inte en förmögenhet, vet du om man kan koppla den till ett EFS-objektiv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Peter, dom bilderna kommer snart. Jag måste bara ordna med yngelkaret då jag inte kommer åt med kameran i sumputrymmet ännu. Tänkte flytta det karet till huvudkaret och då lovar jag att ta massor av bilder med makroobjektivet :ler:

Ja tror att objektivet inte spelar någon roll då man ändå kör båda sammankopplade objektiven fullt öppna och zoomar med fötterna. Behöver bara en ringadapter som kostar en hundralapp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Tänkte bidra med ett par bilder jag med.

En Dwarf Hawkfish(Falco's Hawkfish):

http://www.laggeman.nu/akvarium/salt/falco_01.jpg

Och en Kamelräka:

http://www.laggeman.nu/akvarium/salt2/kamel.jpg

(Fick inte bildlänkningen till att fungera direkt ifrån inlägget, så ni får helt enkelt klicka på länken.

Bilderna finns, men det kommer bara upp röda kryssrutor fastän jag länkar som img-länkar.)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...