Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Tack :)

Nä acanthastreorna klarade sig bra - acropororna som strök med. Alltså vad jag förstått så kan man i princip inte skilja på wellso-/trachyphyllia så vi har nog båda rätt :)

En del hävdar också att wellsophyllia inte ens finns...vad vet jag??

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt med acanförlusterna men riktigt snygg bild på snygga koraller :smiley20: den vänstra heter den så som du skriver Björn? Har en liknande hemma jag kallar min trachyphyllia det är kanske som jag som kallat min fel mvh Ola.

Ser nu jag skrev fel det är mobilen som väljer ord ibland åt en :skrattar: tråkigt ändå med dina förluster ska bli spännade vilken vi har Trachy ell wellsophyllia härligt röda färger på dina-Tummen upp Med vänlig hälsning Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas de håller nu då ;) ja jäkla autocorrect skickar med en bild på min hoppas ok!Tänkte se ev skillnad hade inte en aning om att fanns med det namnet också

[ATTACH=CONFIG]122249[/ATTACH]

Mvh Ola.

Helt OK men länken funkade inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hyacinthus är verkligen fin. Det känns som min jakt på rosa Hyacinthus snart är över, efter bara 2,5 år 

Det ska bli väldigt spännande att följa din FM zeo resa.

Jag har ju lovat dig hyacinthus så kom och klipp!

Ja zeo ska bli minst sagt spännande :) Blev lite trångt i sumpen med zeomatic och bubbleking bredvid varadra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska bli kul att se hur det funkar för dig :)

Jag har bara bra erfarenheter än så länge. Skulle vara lite bakteriefilm på rutorna då men kan ju vara bra också.

Tommy

Tycker jag också :)

Det frågetecknet jag har nu är doseringen av UltraMin S. Tidigare har jag doserat 2ml/dag och nu ska det bara doseras 0,7-2,1ml varannan dag till mina 700L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle börja ännu lägre typ 0,5 ml 2 ggr. i veckan och öka om korallerna ljusnar och tvärtom minska om de mörknar. Alla sådana där rekommendationer är väldigt trubbiga så du måste själv prova dig fram till hur mycket du ska dosera. Du ville väl neråt med näringshalten och då börjar du lågt. Var bara lyhörd för hur korallerna reagerar och justera efter det, jag skulle ställa doserpumpen åt sidan och försöka läsa av korallerna och dosera efter det och det gäller ännu mer de preparat som du justerar färgerna med.

/Janne

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...