Gå till innehåll

Toompas 410L rumsavdelare


toompa

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...

Blev 2st pepparmintsräkor och en Trachyphyllia i fredags :) Dagens mätvärden blev 1440mg 420ca 7kh fosfat 0,00

Har även börjat lite med bänken igen o håller på att göra ett hyllplan o funderar ut en liten elcentral så man får ordning på alla sladdar. Sen måste det fixas luckor också.

post-7568-1446893409388_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
I helgen fick jag lite gjort med elen till karet :D Det tillfälliga/livsfarliga kaoset med sladdar är nu fixat :D

Nu blev det ju plats på golvet för ballingdunkar så nu kan man börja fixa med doserpumpen :)

[ATTACH=CONFIG]119102[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]119103[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]119104[/ATTACH]

Blir alltid lika impad när jag ser ett skåp med sån ordning!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Idag har jag dragit igång doserpumpen o fixat behållare :) Så nu sköter det sig lite mer på egen hand. Kommer nog inte hända så mycket i karet på ett tag då jag haft mycket fiskdöd o intresset just nu i botten :( Får se efter nyår vad som händer

post-7568-14468934947604_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 7 månader senare...

Skrivs inte så mycket här nu men tänkte att det va dags för några nya bilder i alla fall.

Statusen på karet är att det rullar på bra faktiskt, inte haft några större problem och allt växer o mår bra nu.

Nästa inköp till karet som jag funderar på nu är en kalkreaktor då det börjar bli jobbigt o blanda balling hela tiden :P Så har ni tips på någon bra sån till 500L så får ni gärna skriva det :)

post-7568-14468936325639_thumb.jpg

post-7568-14468936325886_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Va ett tag sen man postade här nu. Testade kameran på nya Samsung S7 edge o den va riktigt bra! Så här kommer lite oredigerade fredagsbilder från revet! Trevlig helg på er!

 

 

9.jpg

8.jpg

7.jpg

6.jpg

5.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Ändrat av toompa
  • Gilla 6
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...