Gå till innehåll

Toompas 410L rumsavdelare


toompa

Rekommenderade inlägg

Då va dom sista prylarna beställda till karet så nu är det bara o vänta på en försenad julafton :P Sitter även o funderar lite på sump hur den ska se ut och får tacka Andreas N och Anton (shreek) för tips o hjälp.

Här är början på sumpen men inte helt klart. Kom gärna med förslag

post-7568-14468932037794_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Va ett tag sen jag skrev här. har fått hem lite mer prylar bla sten och den sista pvcn :) så jag har lekt lite med scapen i karet. Håller fortfarande på o funderar på hur sumpen ska se ut, känns som man aldrig kan bestämma sig :P Bästa kanske är o köra enkelt men man vill ändå krångla till det :P Funderar på det här med refugium om man ska ha det och även hur det funkar med filtersockor, om man kommer få byta dom ofta o ledsna på det eller inte.

Den högra formationen är jag nöjd med men den vänstra får jag jobba lite mer med.

post-7568-14468932272326_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då va stenen limmad så såhär får det bli. Svårt o fota då stenarna gärna vill flyta ihop så det inte blir något bra djup. Sen ska det nog i några ls från mitt gamla kar också borta vid pumparna. Bygget har gått lite sakta tyvärr då jag inte känt mig så pigg men nu ska jag försöka sätta fart :D

post-7568-14468932412979_thumb.jpg

Köpte ett beg uv-filter lifeguard aquastep 25W men lampan va trasig när jag fick hem det :( Någon som vet var man hittar såna?

post-7568-14468932412771_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har äntligen fått lite gjort igen på bygget efter lite brist på motivation och ork. Har snickrat klart andra delen på möbeln nu o kollade hur den passade idag, så nu ska den bara målas sen ska allt kläs med luckor också. Inte bestämt mig än riktigt hur jag ska göra. Om man ska köpa ikealuckor eller göra egna av mdf, nackdelen är väll o få det snyggt målat. Har även fått klart på scapen i karet.

post-7568-14468932679109_thumb.jpg

post-7568-14468932678914_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick tag på ett 126L kar som jag tänkte bygga sump av för att få igång karet. Sen när man vet mer vad man behöver och vill ha i sumpen får det bli att beställa en. Så nu blir det nog bara ett fack för skummare sen bubbelfälla och returfack.

Ska fundera på var jag ska sätta bafflarna

post-7568-14468932736493_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...