Gå till innehåll

R-o


jens karlskrona

Rekommenderade inlägg

Är det någon som kör cirkulation i erat osmosvatten??

Kör med ljustäta dunkar och så men en syresten eller liten cirkpump kanske inte hade skadat.

Får göra 60l tunnor (hoppas inte min hyresvärd läser detta) så det står ju några dagar!!

Mvh Jens

Vad uppnår man med att köra cirkulation i osmosvattnet?

Förstår inte riktigt frågeställningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kan bli en svag lite unken doft när det stått nån vecka och då har jag fått hälla ut vattnet..

Någon som har nått konkret på detta??

Kan va bra?? Meningslöst???

Mvh Jens

En liten fundering.. jag köpte batterivatten till mitt akvarium vilket är avjoniserat osmosvatten, ingen luftpump eller nåt som hållt fart på vattnet i dessa dunkar, knappast direkt från filtret heller då denna typ av vatten inte vanligen säljs i mängder (mekonomen) utan troligen stått på hylla med stängt lock och det vattnet luktar inte nåt alls, ingen unkenhet heller.

Kan det vara så att "osmosvattnet" helt enkelt blir olika rent beroende på hur effektiv osmosutrustningen är, och därigenom innehåller mer eller mindre organiskt material som kan bli unket?

Har själv skaffat en ny osmosanlägning med avjoniseringsfilter, tillverkaren av det påstår att vattnet ska bli 99.99% rent med det och att till och med virus inte tar sig igenom membranet(?) ska bli intressant och se om det vattnet kommer att bli unket, i de dunkar jag förvarar det i, har tidigare genom åren ej använt r/o men ser helt klart fördelarna med att göra det.

/ Peter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara så!!

Numera tillverkar jag inte samma mängder.

Har ett splitternytt aquamedic (nya modellen med extra sedimentfilter + aktivt kol)

Har hört bra om grunkan, kan vara så att det inte slutit tätt i tunnan så att nån luft kontaminerat mitt vatten.

Men jag har mätt vattnet jag använder nu och det är bra!!

Kan varit lite varm vid tillfället då jag kände lukt oxå, därav ev kontaminering.

Förvarar det i en sval garderob nu...

Mvh Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...