Gå till innehåll

Mitt 1800 liters revkar.


LN21

Rekommenderade inlägg

Tre koraller har gått hädan totalt sett.

Jag räknade faktiskt med mera än så, jisses så karet såg ut efter flytt och urslitning av moduler.

Men jag känner att jag har rätt ont om tid på mig att fåigång det nya karet. Tror inte det går bra en månad till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter endast med ett brett leénde när jag läser alla inlägg.

SHIT va grymt, snacka om dröm..hur prenumererar man på en tråd?

Denna måste ju bara följas...hoppas kunna få tummarna loss sen å få lov att hälsa på, njuta en kort stund av ditt grymma bygge.

Bara att önska all lycka å framgång....super nice

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Karet är startat och 400 Watt LED är igång.

Ramperna som nu sitter upp är uppdaterade och har betydligt mera krut isig än när dom satt över 500 litaren.

Nu ska bara de stora ramperna som satt över 2400 litaren moderinseras och resten av korallerna och fiskarna över:)

Planen är att köra 1300 installerade LED watt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1300w... fy attans vad klent :)

Du får följa med trenden nu , det händer mkt i det här med ljus nu. Så nu får du köpa 2st PS pandora s med 4 145w cluster och 4st 80w T5. Tänk 2st .... Inga vita leds ny teknik ... bara 37000kr ;) tänk att du får 8st 145 w led cluster och 8st 80W T5.... då blir det ljus o kom inte o säg något annat att ditt är klent i jämförelse hehe ;)

det kommer bli superkul att se vad ditt DIY presterar och det kommer säkert bli bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Allihopa:)

Tack för all stöttning.

Är lite frånvarande på Guiden, men med lite flyt så kommer jag att vara mera aktiv framåt.

4 metaren är helt tom och nerlagd.

Hade nästan 4000 liter saltvatten igång ett litet tag. Men det gick inte. Det luktade as i hela huset och blev tillslut helt ohållbart för hela familjen.

Därför nu allt igång (sedan någon dag) i den nya byttan.

Kan bara säga att det är inte helt lätt att fånga fisk i ett stort akvarium.

Acroporastank är inte heller riktigt kul.

Meeennn nu är karet igång:)

Sumpen är mer än knöfull av LS och akvarievatten. Det är grymt va vatten det trycker undan när man lastar över 100-150 kg sten och koraller i systemet.

All fisk utom en Chromis verkar klarat flytten, Dorisen är tyvärr helstirrig och far som en raket fram och tillbaka. Hoppas att den lugnar sig snart.

Precis som Manne antydde när han var här, så har jag inte orkat spara en enda fragg. Det gick inte att överhuvudtaget focusera på småflisor. All kraft från hela familjen gick åt att försöka så försiktigt det gick att hålla liv i det stora i karen.

Det är inte färdigbyggt i karet på något sätt men nu ska karet få gå ett bra tag helt utan att mina armar ska i och störa.

Föresten,,, ett 80cm högt akvarium är högt att rota i :):)

LEDen är färdigpimpad och körs nu på ca 1100 Watt. En röd montipora som stått i skugga brann upp efter fösta dagen. Kör med riktigt skitiga täckglas och 10-15 % nerdragen belysning.

Bilder kommer det kommer så fort ja fått hem en bra kamera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade gått bra med några dåliga mobil bilder också så länge ;)

Skulle vara kul att se hur det ser ut nu precis vid en flytt så man kan jämför senare..

Det viktigaste nu är att radera alla bilder under bygget , tiden läker alla sår :)

Finns det bilder när man sitter och nästan gråter 03:30 och ska upp och jobba om 3timmar , så blir det inga fler sådana här projekt :)

Man glömmer snabbt och viktigaste att familjen glömmer ,det kanske inte var så farligt när du startade ditt förra stora ska man höra vid nästa ombyggnad ,finns det då bilder när boendet ser ut som en soptipp i 2-3 månader ,luktar apa och kostar en massa pengar dessutom, så får man köra clownhotell i framtiden :)

Bra jobbat ! unna dig att pausa lite i bygget -det ska vara en hobby (även om det inte alltid känns som det )

Ska bli kul se detta i full drift -Tummen upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack:)

Kommer att köra en del av sumpen som fraggkar med omvänd belysning.

Men just nu är den knöfull med LS, samt minst tre Bangaiyngel.

De första fiskarna ja fångade var just Bangai och när fiskarna kom i den nya byttan så spottade hannen minst 15 fullgångna yngel.

Ja fångade in tio som nu går i sumpen i fraggdelen.

Hade just Tedde på besök. tack för att du kom Tedde:):)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...