Gå till innehåll

Odels 360.


odel68

Rekommenderade inlägg

Ska Daniel verkligen ha vatten i sitt.. Trodde det skulle stå något år först.. För ni hämtade karen samtidig väl ??

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahaha jodå det är på gång Manne. Jag har haft lite andra projekt som var tvungna att bli klara först innan karet kan ställas på sin plats. Nu är allt klart så jag fixar med skåpet nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha jodå det är på gång Manne. Jag har haft lite andra projekt som var tvungna att bli klara först innan karet kan ställas på sin plats. Nu är allt klart så jag fixar med skåpet nu.

Men då är det snart dax med att få i vatten i karet.. Par månader typ ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inom en månad hoppas jag att allt är igång :). Har inte haft orken innan men nu när jag ser Olas kar så blir jag grymt sugen :)

Vi får väl se.. Vore kul om du fick fart på projektet.. Ska bli intressant o se vad du hittar på i karet sen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar över smuts i karet,har aldrig haft kar och sump är helt ny på det undrar hur andra har pumpar riktade,verkar som lite av min smuts/bajs mm sjunker till botten i karet,har idag sänkt returpumpen ska prova flytta rören från returpumpen också är det ngn som har tips är jag tacksam har ändrat skummaren och byggt en plattform åt den då jag hade den för lågt innan verkar skumma okej nu Med vänlig hälsning Odel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provade leda returvattnet lite längre bort från kammaren se om det hjälper till att få ner lite mer smuts i avrinningen,fick även dit fronten idag tack för upphängningen Micke ska nog köpa mig ett handtag och sätta på mitten som bärhjälp trevlig helg mvh Odelpost-6689-14468932388946_thumb.jpg

post-6689-144689323884_thumb.jpg

post-6689-14468932388577_thumb.jpg

post-6689-14468932388761_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det tandborste som gäller för att få bort det bruna på btn ell släpper det av sig själv om ett tag?har inte haft btn innan är detta en mognadsprocess kanske, skrapade bara med rakblad då och då på baksidan på mitt 120l,mvh Odelpost-6689-14468932402083_thumb.jpg

Ändrat av odel68
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fundering ang razor rampen jag har tänkte inte på det innan har hängt upp den med vajrarna nu, finns det ngt speciellt mått hur högt/lågt den skall vara över vattenytan får att få så bra lyse som möjligt ?Har den ca 100 mm över ytan nu Mvh Odel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häng det inte så nära att det skvätter på den eller att den blir skadad av vattnet. Sen tycker jag att man ska ha den så nära som möjligt så länge man får en tillräckligt bra spridning på ljuset i akvariet. Effekten kan man ju dra ner lite på om man tycker det blir för starkt ljus..

Jag har min ca 20-25 cm från ytan tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så svårt att testa o se vad du tycker, prova dig fram lixom. Mitt akvarie är 110cm brett och det är kanske i bredaste laget för razorn. Men jag tycker bara det är bra att glaset inte får så mycket ljus då jag slipper skrapa rutorna så ofta då. Men somsagt. Smaken är som baken..

Ju högre den hänger destå större yta täcker den men med mindre intensitet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...