Gå till innehåll

Lite bilder från akvariet


DanneI

Rekommenderade inlägg

Är andra bilden en Favites? Ricordean var dessutom väldigt fin som enfärgat grön!

NEF-filer måste konverteras till ett "uppladdningsvänligt" filformat (förslagsvis jpg) i en råfilskonverterare, men det hoppas jag att du redan vet när du fotar i NEF.

Hade glömt att jag ställt om till NEF. De namn som står är mest för att hålla ordning på filerna, men det är vad jag tror att det är iaf. Favia/Favites tror jag:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktig snygga bilder , Vad för kamera använder du ?

MVH

Pasaputte

Det är en Nikon D90, har haft den sedan den kom ut.. Varit lite dålig på att fota akvariet bara :)

Irwin_fletch

Ok, laddar upp fler i tråden när jag lyckas få några jag tycker är bra. Tack

Såg att det blev dubbla på Flavecensen men lyckades inte får bort den när jag laddat upp igår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lyckas du få så skarpa bilder på fiskarna utan att använda blixt? Vad för ISO och slutartid kör du?

Belysningen är LED så det har varit lite olika ljus jag tagit bilder i då jag låter det inställda programmet köra på. En del har blivit bra utan blixt, men nu har jag faktiskt även köpt till en blixt så nu är det inte riktigt lika svårt att få fler vettiga bilder. 1/60, har mest kört "Auto" iso så det har nog blivit lite olika.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket musslor

Mycket fina musslor

Ja det blev lite musselbilder där, tycker de är så läckra i rätt vinkel.. Det är en Tridacna derasa, de andra är på samma mussla troligen en Maxima den har jag haft sen den var riktigt liten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...