Gå till innehåll

Nytt kar


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hmmm... Har haft en 40 liters balja under drygt ett år och sålde innehållet för ett halvår sedan, ungefär, pga tidsbrist. Lustigt nog så avtar inte suget efter en korallrevsbaljaoch jag inser att det är dags att börja om på nytt :-) -> Sälj aldrig ett fungerande akvarium, du kommer att ångra dig! Tidsbristen får man leva med ;-)

Funderar på lite nya kreativa lösningar med sump, skummare och dyl. Är det någon som har erfarenheter av detta i ett nanokar? Tidigare hade jag ett enkelt kar med cirkulation och 2 lysrör och det fungerade över förväntan. Det vore kul att komma vidare nu när man har chansen att börja på ny kula. En undran är om skumare och sumpar med ytavrinning låter mkt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla på : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=72523

Lite om hur jag har lösta allt. Det finns 6 fotoalbuminte 4 som det står på förstasidan, bara att surfa vidare i fotoalbumet. Det som låter mest i mitt kar är returpumparna, dessa skall jag byta ut mot en bättre pump, förslag? Jag tror att ljudet kommer att minska så fort jag har fyllt ut hålrummet under sumpen med frigolit. Allt låter väl en del i början innan man har listat ut hur man skall få tyst på det.

MVH

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...