Gå till innehåll

Led belysning


aoiitsuki

Rekommenderade inlägg

Hejsan. Jag söker efter en ledbelysning som täcker ett akvarium på 900l. Skulle vilja ha funktioner som auto läge/sol upp och nedgång osv..

Mått på akvariet: 153 x 75 x 80 cm

Volym: ca 900 liter

Jag behöver massor med tips och ge gärna kritik på rampen..Skicka gärna med länkar till hemsidor som säljer dessa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hade kört en pacific sun Pandora S med 4x145 led 4x80w T5 för att få full täckning över hela karet, kostar lite mer men det ljuset du får är riktigt fint, kan nog garantera att du inte får några skuggiga partier i karet.

Men allt handlar ju om vilken budget man vill investera i sitt kar!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade kört en pacific sun Pandora S med 4x145 led 4x80w T5 för att få full täckning över hela karet, kostar lite mer men det ljuset du får är riktigt fint, kan nog garantera att du inte får några skuggiga partier i karet.

Men allt handlar ju om vilken budget man vill investera i sitt kar!!

Eller ATI 8x80 T5, 4x75 LED. Jag har en sån på ingång :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade kört en pacific sun Pandora S med 4x145 led 4x80w T5 för att få full täckning över hela karet, kostar lite mer men det ljuset du får är riktigt fint, kan nog garantera att du inte får några skuggiga partier i karet.

Men allt handlar ju om vilken budget man vill investera i sitt kar!!

Låter helt klart intressant. Jag kommer inte lägga mer pengar än 19000sek för en riktigt fin belysning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter helt klart intressant. Jag kommer inte lägga mer pengar än 19000sek för en riktigt fin belysning.

Då har du ju det i hamn, den kostar runt 18000:- och då får du riktigt bra ljus, enligt mig iaf, blev en enorm skillnad när jag bytte till pandor S från hyperion r2 med led 2x150w

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men inte deras kvalitet eller användargränssnittet :(

Jag har i dagsläget inget att påpeka på kvaliteten, eller användarvänligheten som jag anser vara både enkel med väldigt avancerad beroende på hur ingående man vill köra sin belysning, så jag hänger inte riktigt med hur du menar?

Sen är det väl inte så många som kör ati vad jag vet, inte i Sverige iaf.

Dom ligger ju rätt så lika i pris, men jag vågar inte uttala mig om vilken som är bäst o ger bäst ljus, handlar ju om en smaksak!

Jag valde PS pga att sladdarna går ut i mitten bak på rampen, och ati:s på sidan vilket inte passade min design.

Men skulle jag få för mig att bygga en rumsavdelare eller liknande så hade jag ev valt mellan en PS eller en ati.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har i dagsläget inget att påpeka på kvaliteten, eller användarvänligheten som jag anser vara både enkel med väldigt avancerad beroende på hur ingående man vill köra sin belysning, så jag hänger inte riktigt med hur du menar?

Sen är det väl inte så många som kör ati vad jag vet, inte i Sverige iaf.

Dom ligger ju rätt så lika i pris, men jag vågar inte uttala mig om vilken som är bäst o ger bäst ljus, handlar ju om en smaksak!

Jag valde PS pga att sladdarna går ut i mitten bak på rampen, och ati:s på sidan vilket inte passade min design.

Men skulle jag få för mig att bygga en rumsavdelare eller liknande så hade jag ev valt mellan en PS eller en ati.

Ja se, detaljer kan vara avgörande.

Jag har kört PS i mitt gamla system i ett år, och strulet har varit påtagligt. Jag tycker SMT-ramperna är jätteintressanta, men jag kommer inte att köpa PS igen.

Bluetooth är bara trams, jag kan leva med att koppla in en kabel som funkar istället för den rackliga uppkopplingen. Man kan inte använda blietooth från samma dator till nåt annat utan att man riskerar att det hänger sig.

Nu provar ka nåt nytt, men jag har inte sett någon negativ feedback pä ATIs hybrider. Dessutom erbjuder de mer finesser kring T5.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja se, detaljer kan vara avgörande.

Jag har kört PS i mitt gamla system i ett år, och strulet har varit påtagligt. Jag tycker SMT-ramperna är jätteintressanta, men jag kommer inte att köpa PS igen.

Bluetooth är bara trams, jag kan leva med att koppla in en kabel som funkar istället för den rackliga uppkopplingen. Man kan inte använda blietooth från samma dator till nåt annat utan att man riskerar att det hänger sig.

Nu provar ka nåt nytt, men jag har inte sett någon negativ feedback pä ATIs hybrider. Dessutom erbjuder de mer finesser kring T5.

Det va ju i princip den ända led rampen med kontakten på baksidan, i mitt fall så va det estetiskt!

Men blir det ett nytt bygge så blir det ev en ati, för till det så funkar inte PS så som jag vill bygga.

Absolut så är ju inte bluetooth det avgörande, haft x antal radion och det har funkat kanon med sladd så det spelar mindre roll.

Men jag har inte upplevt något negativt med mina ramper hittills, utan är väldigt nöjd med både design och funktioner som den erhåller, samt att det va skoj o prova på smt leds, och i mina ögon så skapar den en väldigt trevligt ljusbild, betydligt vackrare än vanlig led som jag körde med innan, T5orna gör ju sitt dom också, skapar ett enormt ljus som täcker upp där leden inte räcker till, kan ev bero på att jag har den så pass nära ytan, skulle jag hängt upp den 25-35cm så tror jag nog att den hade klarat sig utan T5.

Men i det stora hela så handlade det om design och det estetiska för mitt val av akvarium, sen att den ger ett riktigt grymt ljus är väl bara ett stort plus :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PS platsar inte ens i topp fem enligt mig... Finns många bättre val; Radion Pro, GHL Mitras LX 6100 HV, Hydra 52, Orphek Atlantik, mfl...

Jag syftade på dom två som jämnfördes ATIs resp PS..

Finns alltid en bättre ramp.. Så är det med denna utveckling som finns just nu..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...