Gå till innehåll

3*50 W ledbygge


kladd3

Rekommenderade inlägg

  • 3 veckor senare...
  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så nu är alla chippen fastskruvade och ditlimmade me artic silver.

Chippens kablar är oxå förlängda och jag börja blir riktigt bra på att löda eller inte. Hur som helat så fungerar alla chippen och snart är det dags att koppla in alla tre chip för första gången och testa ljuset.

Ska bli skoj och se hur mkt värme flänsen klarar av att ta emot.

Någon som kan säga vilken temp. som är att rekommendera eller rättare sagt vilken vad är maxtempen på chipen för att inte riskera bränna dem.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

post-5427-14468933838581_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu sitter lampan över akvariet och jag är inte besviken på ljuset. Nu kommer det svåra med att hitta rätt inställningar på ljuset som man tycker om. Måste säga att bluefish ledkontroller är helt underbar att jobba med att kunna styra allt från telefonn eller plattan gör att det är väldigt lätt att testa sig fram. Kommer att skriva en recension om denna när det blir lite tid över. Dock redan nu kan jag säga att jag ångra inte TT jag köpte den, den var ju lite dyrare än de andra alternativen men än så länge helt klart värd det.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skarpt ljus..solbrillevarning hade vart på sin plats innan man klickade på bilden :) antar att MH.n ligger i lä?

Mh ligger i lä blev ett mkt bättre ljus som inte var lika gult. Ska bara hitta rätt inställningar på den men det är väl bara att testa sig fram.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vart köpte du denna och är det värt dessa pengar med all styrning?

/C

Jag köpte den direkt från tillverkaren och fick ge 175 $ tror jag, men har sett den i en svensk webshop, Är den värd pengarna jo det tycker jag, appen är väldigt lätt att orientera sig i och den har ganska många bra funktioner och inställningsmöjlighter. Finns det andra bättre controllers säkert dock är den väldigt lätt att styra och sitta och experimentera med eftersom du behöver inte koppla upp dig mot den med sladd utan du använder bara någon form av smartdevice.

Jag är nöjd med den iaf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
Nu sitter lampan över akvariet och jag är inte besviken på ljuset. Nu kommer det svåra med att hitta rätt inställningar på ljuset som man tycker om. Måste säga att bluefish ledkontroller är helt underbar att jobba med att kunna styra allt från telefonn eller plattan gör att det är väldigt lätt att testa sig fram. Kommer att skriva en recension om denna när det blir lite tid över. Dock redan nu kan jag säga att jag ångra inte TT jag köpte den, den var ju lite dyrare än de andra alternativen men än så länge helt klart värd det.

Recension tack :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Nu lite mer än ett år efter jag började bygga så är lampan i princip klar. Den fungerar bra controllern är lätt att använda och ledsen fungerar bra. Det jag inte riktigt är nöjd med är lösningen för drivarna eftersom jag har 15 st så blir det väldigt mkt kablar och de tar väldigt mkt plats. Så jag funderar över om det finns drivrar som klarar av att köra mer än en kanal.

Jag tänkter som följande:

Eftersom jag har 15 st ledslinger till mina tre chip skulle man inte då bara behöva använda sig av e driver till slinga 1 på chip 1 slinga 1 på chip 2 osv (förstår ni vad jag menar) eftersom alla blå styrs ju likadant över alla chipen i sådana fall behövs ju bara 5 st drivar istället för 15 vilket skulle spara väldigt plats.

Hoppas någon förstår vad jag menar och kan komma med tips

Här kommer en bild på lampan

post-5427-14468935540302_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...