Gå till innehåll

Fråga om drakfisk.


Trasama

Rekommenderade inlägg

Hallå alla saltisar.

Jag har alltid velat ha en drakfisk. Något av den finaste fisken som finns, men just nu undrar jag om den går att ha med mina andra fiskar.

I dagsläget har jag:

4 clownisar,

1 Naso lopezi

1 gul kirurg

1 foxface

1 frökenfisk

1 gobai sandvändare

1 mandarin

2 bangai

2 dorisar

2 sjöstjärnor

1 sjöhare

x antal sniglar

2 eremitkräftor

har 450 liters kar, men kommer bli ett större när jag flyttar snart inom nått år. Då går tankarna på ett 860+ liter

Hur ofta ska man mata den? samt äter den annat eller ska man ha någon form av liten sötvattens odlingskar så man kan mata draken med såna fiskar?

Inputs om jag ska köpa fisken önskas, alla åsikter är självklart välkomna.

Tror ni inte heller den går att ha i mitt stora kar har jag även tankarna på att köpa mig en kub som man kan ha den ensam i.

/Trasan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går säkert att mata med sötvattensfisk, men jag inbillar mig att de i så fall kommer att sakna något som finns i saltvattensfisk, som de normalt äter. På tal om mat så är det en fisk som belastar ditt system mer än andra då den äter mycket och grisar ner därefter.

Det finns ju många sorters drakfiskar också, allt från dvärgar på dryga decimetern till jättar på 40cm. Vilken hade du tänkt att ha?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det går säkert att mata med sötvattensfisk, men jag inbillar mig att de i så fall kommer att sakna något som finns i saltvattensfisk, som de normalt äter. På tal om mat så är det en fisk som belastar ditt system mer än andra då den äter mycket och grisar ner därefter.

Det finns ju många sorters drakfiskar också, allt från dvärgar på dryga decimetern till jättar på 40cm. Vilken hade du tänkt att ha?

Okej, men har man bra skummare osv så är väl bajset inte så farligt, samt att tankarna gå att jag ska göra mig av med några fiskar iaf.

Den jag är mest sugen efter är dvärgen isånnafall.

Mandarinen och bangaierna lever farligt och kommer nog att stryka med.

När jag ahde en så matade jag den varannan dag med räkor/torsk.

Okej, ärligt så kan jag tänkta mig göra mig av med bangaierna men mandarinen är ju inte direkt nått man vill göra sig av med, men i ett måste så tar jag nog draken före dessa 2 fiskar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...