Gå till innehåll

Hur faligt med NO3?


Bliaze

Rekommenderade inlägg

Allt över 5 anses som högt, men 15 är på tok för mycket. Du har väl inte ett nystartat kar, eller hur? (jag menar att du har redan passerat med inkörningstiden och har levande i karet?) Det som kan hjälpa nu är en eller ett par rejälla vattenbyten. Fixa saltvatten och gör ett par stora vattenbyten så kommer du att få ner halten. Men sen måste du även hitta källan till varför det har blivit så högt. Matar du mycket? Har du skummare? Lite mer info borde hjälpa till att komma med mer konkreta råd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett relativt nytt kar, men jag har redan haft en topp som gick till 15 och sedan var den nere på 5 i 2 veckor, kan det komma fler toppar?

Jag har skummare och har inte matat någonting än, har endast en mjukkorall som jag haft 1 vecka.

borde jag byta vatten eller tror du att det ger med sig?

alla andra värden är bra

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, är det så pass nytt så kan du gott och väl förvänta ett par toppar, fast de borde bli mindre och mindre. Jag själv upptäckte inga sånna svängningar under mitt uppstart, men de kan gå ner och vara nära noll under en kortare tid tills nästa cykel kommer igång. Har du inget i karet förutom mjukkorallen så är det inte någon större fara. Är det nån skivanemon du har? De flesta skivanemoner är rätt tåliga så den bör klara sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...