Gå till innehåll

Mickes lido 200


mickosch

Rekommenderade inlägg

Jahapp, slänger upp en ny tråd.

Fick ett erbjudande om byte och slog till.

Lite snabb info om karet.

Juwel lido 200

Ecotech marine radion gen2

Tunze 9004 skummare

Tunze 6025

Vortech MP10ES

Levande :

Zebrasoma flavecens

Scooter

Cirrhitichthys falco

Dascyllus melanurus

Lysmata amboinensis

Mini-maxi anemoner

Sen lite varierande koraller. Euphyllia, duncan, knappar, skivor etc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Vilken läcker fisk! Mycket snygg.

Men vad har du gjort med akvariet? Vad är det för något du gjort till höger på det, för så ska de väl inte se ut? Jag vill ha detaljerade bilder av vad som gömmer sig därbakom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...

Hmmm, tyvärr har akvariet fått stå till sidan lite då det vankats flytt med mera. Dock ska det tas upp ordentligt nu igen, nu till min fundering. Suger lite på om jag ska bygga ett nytt skåp och sätta in en sump eller om jag ska ta en lite mindre sump och använda skåpet som jag har. Nu är det ju så att jag inte är så intresserad av att borra i akvariet. Då till min tanke, är det någon som har provat http://www.tritonakvarium.se/tunze-overflow-box/2654-0 ? Ljudnivå ? Hur lätt sätter det igen ? Ge mig allt ni har om den! Samt vad ni tycker om bänk och sumpalternativet.

Eller man ska rent av ge sig på att göra en egen balkong, med 3 rör ner istället. Ge mig allt ni har.

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Borra! :)

Smidigare lösning kommer du inte undan med, tyst, driftsäkert och du kommer inte att ångra dig i efterhand.

Tanken har helt klart slagit mig. Men sen är det med tillfällig förvaring av fisk etc. Men det borde ju iofs gå att ha i den nya sumpen tills det är färdigborrat och rördragningen mer eller mindre klart.

Sen är det bänken. Måste ju nästan vara bäst att göra en ny bänk då. Bänken till karet är väldigt smal..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...