Gå till innehåll

Minus 50000 laxar


Daggen70@gmail.com

Rekommenderade inlägg

Har tagit beslut att mitt 550 liters guppyskål blev för litet så nu har jag köpt ett Haquoss infinity 153 med tillhörande teknik av den kunniga och serviceinriktade personalen på Djurmagasinet Norrköping. Jag har även beställt en del teknik från Drakfisken och Triton, även dom mycket serviceinriktade.

Det kommer att komma upp bilder så fort det anländer hem, det kommer även dyka upp många frågor som jag hoppas få hjälp med utav alla Er proffs här på saltvattensguiden.

Första frågorna redan nu:

Kan man använda vanliga plastavloppsrör som man köper i fackhandeln till rördragning sump?

Då jag insett att jag omöjligtvis kommer att nå ner till botten när jag ska bygga mitt rev undrar jag om det kommer att hålla att stå i akvariet?

Om jag får för mig att modda sumpen lite, kan jag använda plexiskivor i glassumpen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan inte låta bli: är inte 50.000.000Kr ganska mycket överpris?:D

förlåt, internet-ordmärkeri är hemskt, men tusan, det lät så dyrt:D

haha, nicklas. Överpris eller bottennapp får tiden utvisa, men ska karet vara gjort i titan och platina samt innehålla guldfiskar, silverfiskar, kopparbarber och kanske diamantskallerormar så kostar det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar alla som tagit sig tid att svara seriöst och så vill jag ha det här på mid tråd, vänligt men mestämt! Ang. Rubriken så var tanken lite som en löpsedel, just att fånga mångas intresse. Jag är en snäll och trevlig kille dock så kan jag inte veta allt utan frågar och lär mig

ang. Teknik så kan tex nämnas 2 st wortech mp 60.

Hoppas nu jag har uttryckt mig klart utan att trampa någon på fötterna. Om det finn sånna som har problem med avundsjuka så kan jag berätta att jag jobbar ett vanlig arbete och ett extrajobb, så jag är ledig endag i vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du når garanterat ner om du köper en två/trestegs bock. Arbetar ned samma mått på akvariet. Det är lite bökigt men riktigt fint Akvarium. Hoppas du inte är ljud känslig för i mina öron så låter mp60orna en hel del..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett lika dant kar köpt för 3 år sedan funkar bra. Ja man kan stå i det jag väger 88kg. men jag når även ner med en stege långa armar. 50000 är billigt lagt ner 3 gånger så mycket. Har du köpt ny belysning för drosslarna i belysningen suger och går sönder efter 3-6 månader mina gjorde det och jag bytte ut dom en gång innan jag blev less och skaffa 1200W MH nu kör jag med 3 Ecotech Radions men fundera på att skaffa 2 till då karet är så pass djupt och vill köra på lägre effekt. Annars är det ett riktigt fint kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ozon i luften är farligt för både hundar och dig. Du bör ha det i akvariet, och där skall väl inte hunden vara? Tanken är ju att de aggresiva syremolekylerna ska reagera med saker i avttnet, och inte stiga upp i luften. (säger jag som glad amatör utan kunskap om akvarie-ozon men ett visst mått av kunskap om mänsklig fysiologi)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan köra väldigt låg dos ozon och under korta perioder (typ 20 minuter) under natten och fortfarande få väldigt fina resultat. Har man sjukdom i karet är det väl bra att kunna dra på kraftigare. Men som underhållsdos kan man köra väldigt mycket mindre än vad många tror och då är det inte farligt alls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...