Gå till innehåll

Tribianis 360 liters optiwhite


Tribiani

Rekommenderade inlägg

@Daniel. efter lite tester nu så är jag av den uppfattningen att det behövs lite grand i området 470 - 480 nm också. Den rosa/skära färg som ex R.florida kan ha är enligt mina försök beroende av den våglängden

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Daniel. efter lite tester nu så är jag av den uppfattningen att det behövs lite grand i området 470 - 480 nm också. Den rosa/skära färg som ex R.florida kan ha är enligt mina försök beroende av den våglängden

MVH Lasse

Just de våglängderna har jag inget av. Jag kan ju byta ut 2 av de blå 20W chipen om jag hittar något som passar.

Jag har gjort så här för att få dit mer blått. Jag testkör lampa2 här så det är sladdar överallt.

post-6674-14468933256944_thumb.jpg

post-6674-14468933257144_thumb.jpg

Man kan ju undra vad som händer där inne :P

post-6674-1446893325734_thumb.jpg

/Daniel

Ändrat av Tribiani
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har fiskarna i Blennykaret flyttat till det nya. Lampa nr2 hänger uppe men tänder inte. Jag får felsöka bland kopplingarna för allt funkade utanför röret. Orkar dock inte det ikväll.

Jag har även flyttat de flesta korallerna från Blennykaret men de står bara på provisoriska platser. Får fundera lite här. Jag har ett litet 70 liters till med koraller och några fiskar som ska flytta. Det tar sin lilla tid men jobbar för fullt med det.

Mina båda wp-25:or behöver ställas ner några volt för det blir för mycket snurr i karet.

post-6674-1446893327269_thumb.jpg

/Daniel

post-6674-14468933271963_thumb.jpg

post-6674-1446893327214_thumb.jpg

post-6674-14468933272326_thumb.jpg

post-6674-14468933272507_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänt var det här!! :D

Nätverkskabeln som jag fått med något modem från Telia visade sig bara ha hälften av kontakterna inkopplade. Det var inte så konstigt att den andra lampan inte tändes.

Det var inte det första jag letade efter ska jag säga. Gah!!!!

post-6674-14468933274171_thumb.jpg

/Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nice! Känns det heltäckande med två kanoner ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja det ser rätt bra ut. Nu har jag inga linser på för tillfället. Har beställt nya ställbara eftersom jag råkade deformera dem när jag testkörde utan fläkt. Att man aldrig lär sig.

Det blev riktigt bra med de blå chipen tillsammans med Dreamchipen. Det blir en helt annan färgton. Jag har lagt de blå chipen på ett eget drivkort så jag kan styra dem separat. Nu har jag 4 kanaler att laborera med. För tillfället kör jag det vita på 45% och alla de andra på 50%. Jag tänkte ta det lite lugnt så jag inte bränner korallerna.

/Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänt var det här!! :D

Nätverkskabeln som jag fått med något modem från Telia visade sig bara ha hälften av kontakterna inkopplade. Det var inte så konstigt att den andra lampan inte tändes.

Det var inte det första jag letade efter ska jag säga. Gah!!!!

[ATTACH=CONFIG]114288[/ATTACH]

/Daniel

Skönt du fick det att funka,du skulle slått en pling ;)ser riktigt nice ut mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...