Gå till innehåll

Belysning tips innan köp


Lindqvist

Rekommenderade inlägg

Handlar ju mycket om budget. Pacific Sun Hyperion Pandora S eller Razor 300W är i helt olika prisklasser, men även i prestanda och funktioner.

Pandora S är ju helt klart en vassare belysning, men kostar väl i princip det dubbla också antar jag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skall dock inte glömma, razorn är knäpptyst, medans hyperionen är lite högljud. Dessutom skall man inte glömma att Pacific sun har HEMSK service om du behöver ha att göra med dem, handlar du från drakfisken hanterar dock dem det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde en hyperion s för snart en månad sedan på drakfisken och väntar fortfarande så man bör inte ha bråttom när man beställer en sådan :) men jag hoppas att när jag väl får den så var det värt väntan.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska vara medveten om att du frågar om äpplen och päron.

PS är otroligt mycket mer komplett ljusmäsigt medan razorn bygger mycket på vita dioder - vad det innebär kan du läsa tex här:

Styggelsen med vita LED https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=57441

Den andra sidan är att jag tror inte jag hör någon som haft tekniska problem med en razor. PS har jag själv erfarenhet av och de kräver ibland lite handpåläggning. Går de sönder så är supporten kass.

Personligen jar jag uppfattningen stt den kompletta revbelysningen är en kombination av LED och T5 med mimst hälften av effekten frånT5.

Hybrider är dyra ja, men då skulle jag hellre satsa på en bra T5-ramp än på en vit/blå LED. PS S-serie är är mycket lovande dock rent ljusmässigt, då i ditt val så hade jag gått på den, men ha strul och kvalitetsaspekten i åtanke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...