Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Är detta bilder tagna med blixt uppfrån? Isåfall är det är svart bakgrund? Har för mig att jag såg din setup tidigare i tråden.

Jag gillar allt med den där fiskbilden:)

Vissa bilder är tagna med blixt. Tycker att det är svårt att ta korallbilder med blixt. Svårt att få rätt färger. Inga bilder är tagna uppifrån utan från framsidan. Bakrutan är svart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar: slår du blixten uppfrån (snett)?

Beror lite på. Oftast hänger jag blixten på kanten med "luckan" öppen. Då blir det lite snett. Ibland håller jag i den eller monterar upp den. Problemet där är jag bara har en sladd på 1,5m. En soft box hade nog gett lite mjukare ljus, har inte blivit av att jag köp någon bara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon har några frågor om hur dessa bilder är tagna eller redigerade, så svarar jag gärna! Behövs bättre bilder på guiden. Kräver dock en systemkamera.

Du får gärna tipsa lite! :)

Systemkamera har jag, men det blir inte mycket bättre då! haha, fel bakom spakarna förmodligen ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får gärna tipsa lite! :)

Systemkamera har jag, men det blir inte mycket bättre då! haha, fel bakom spakarna förmodligen ;)

Med tanke på att du kör mac så kör du nog också Nikon? Lite besviken på dina val av koraller hittills men det blir nog bättre:) Spakarna är allt det handlar om. Det är tacksamt och kul att redigera en bra grundbild med bra förutsättningar. Då kan man få grymma bilder. Sen är ju gluggarna mer viktiga än skälva kameran.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon har några frågor om hur dessa bilder är tagna eller redigerade, så svarar jag gärna! Behövs bättre bilder på guiden. Kräver dock en systemkamera.

Glasrosor kan också vara vackra.

15972929494_ab1a123922_c.jpg

Jösses vad du kan Alex :) Bara komma på tanken att fota en glasros.....

Tråden "Alex fototips" kanske finns i framtiden ;)

/Björn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...