Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Lutar åt Aqua Science rör i ramperna. Ati finns inte i sthlm vad jag kan hitta men vad jag läst mej till så verkar det inte vara några fel på dom rören. Lite dyrare bara.

Ska ta mej an fraggdelen i veckan så jag slipper fraggar i visningdelen. Har fordarande inte fått igång doseringspumpen så den har tagit all kvällstid denna vecka.

Hoppas på någon trevlig fragg från wc i kväll också=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte två Synchiropus ocellatus för en vecka sedan. Dom äter fint och verkar må bra. Men den ena jagar den andra då och då. Verkar inte vara jätte aggressiv men lite små elak. Är detta ett normalt beteende eller kan det vara två hannar eller två honor? Det händer bara då och då så det verkar inte som att någon blir stressad eller tar skada.

Vore kul om någon vet hur dom fungerar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök se om den ena har en större ryggfena. Hanens ryggfena börjar med ett 2cm lånt "ben" medans honan har ett mörkt parti framtill med en jämn kam upptill.

De kan slåss brutalt om du inte fått ett par och leder ofta att den ena dör.

Håller tumma att det är ett par. De kan kivas rätt mkt innan de bildat ett par med men det är mest bara lite nafsande då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök se om den ena har en större ryggfena. Hanens ryggfena börjar med ett 2cm lånt "ben" medans honan har ett mörkt parti framtill med en jämn kam upptill.

De kan slåss brutalt om du inte fått ett par och leder ofta att den ena dör.

Håller tumma att det är ett par. De kan kivas rätt mkt innan de bildat ett par med men det är mest bara lite nafsande då.

Okej ska kika efter det. Men dom är små ca 2-3cm bara. Vi stod och kikade länge på dem i affären för att hitta två som inte bråkade där.

Men dom är inte super aggressiva, lite tjuvnyp bara. Är dom könlösa som juvenile eller hur funkar det ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jo men akta dig man ska Alltid lyssna på fruganr för husfridens skull:lalalalala:,men när hon vänder ryggen till ja då gör man som man själv vill-skrattar hysteriskt hoppas jag inte får alla tjejer på guiden emot mig nu:kram: Med vänlig hälsning Ola..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...