Gå till innehåll

Ett Blött Hörn I Solna


Rekommenderade inlägg

Jaha, då blir det ett tredje och troligen ett sista försök på en Lactoria cornuta. Testat två cubfiskar tidigare utan någon längre lycka tyvärr. Håller tummarna för denna. Äter och ser ut att må bra som dom brukar.

Bjuder på ett par skönheter!

14795007690_08d314f761_c.jpg

14795073158_f55bbfe4d3_c.jpg

Läckra bilder på läckra fiskar Alex-Tummen upp mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom där värdena du fick..vad äter magnesium vid ny sten? höll på att ramla av stolen med ca på över 500...förövrigt tar du mästerliga foton..kanske dax att du får ett erbjudande från något magazine! :smiley20:

Vet faktiskt inte vad det är som gör det. Har hänt tidigare för att senare bli stabilt och sen knappt förbrukas alls. Såg ditt inlägg om ca. Vad använder du för salt. Hade också höga ca värden i tidigare kar utan spser. Italienarna har jag för mej kör på höga ca värden i sina sps kar för ökad tillväxt så du behöver knappast oroa dej=)

Vilken tidning tycker du jag ska jobba för då=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

redsea just nu..delvattenbyt varje vecka..o pytsar i deras reef foundation abc+ varje dag ungerfär 10 ml pulver..använt konstgjorda fragg sten på slutet också(?)kanske kan vara en orsak?tidager hade jag tillsats med 5 ml varje dag o fick lågt..får klura ut det där .hehe..annars kan du väl skicka in ditt cv till dessa? finns ju några att välja på i usa/tyskland http://www.coralmagazine.com/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

redsea just nu..delvattenbyt varje vecka..o pytsar i deras reef foundation abc+ varje dag ungerfär 10 ml pulver..använt konstgjorda fragg sten på slutet också(?)kanske kan vara en orsak?tidager hade jag tillsats med 5 ml varje dag o fick lågt..får klura ut det där .hehe..annars kan du väl skicka in ditt cv till dessa? finns ju några att välja på i usa/tyskland http://www.coralmagazine.com/

Om du kör red sea pro och ligger på 1.026 i salt halt borde du ju hamna på ca 500. Om du dessutom pyttsar i något medel som höjer så lär det ju bli högt. Prova att mäta och sen mäta en vecka senare ( utan vb och tillsatser) så du vet vad din förbrukning ligger på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar se lite tillväxt på acropororna nu. Känns skönt att få lite ordning äntligen. Min bruna staghorn har tagit fart och är en riktigt trevlig korall där man nästan ser tillväxt från dag till dag.

Kofisken ser bra ut och har klarat sej en vecka nu. Inge prick och äter bra. Peppa peppa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...