Gå till innehåll

Kar i hall


Suma

Rekommenderade inlägg

Snyggt!

Tack,tanken var att lägga överstdelen på den större revpelaren i fokus enligt gyllene snittet. Hursomhelst, med ett hörnkar som man mestadels ser snett frammifrån får vi se hur det slutar efter sista justeringen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Provkörning överrinn och sump..112L Hornbach.....[ATTACH=CONFIG]116685[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116684[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]116683[/ATTACH]

Vilket vatten djup har du på skummaren på?Tror de rekommenderar 150/200 vattennivå rätta mig ngn om jag är ute och cyklar.Ser jättebra ut ditt projektet mvh Ola.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilket vatten djup har du på skummaren på?Tror de rekommenderar 150/200 vattennivå rätta mig ngn om jag är ute och cyklar.Ser jättebra ut ditt projektet mvh Ola.

Har den på 24cm...hittar självklart inte instruktionen men har för mig att jag la den lite över nominellt,( det alltid går att höja den..)...Fishstreet rekar 15-30cm. Har bar kört den på tomgång, 1-2 hastighet och halvöppet flöde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jättesnyggt Suma. Du är en lysande talang i akvarievärlden. =)

Du behöver inte ett stöd i mitten på ställningen?

Allt är en balans mellan girighet och rädsla. Självklart vill man ha mycket stöd...tack för ditt.

post-7468-14468933790352_thumb.jpg

post-7468-14468933790605_thumb.jpg

post-7468-14468933790916_thumb.jpg

post-7468-14468933791183_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha ja nu ser jag ju att det finns stöd. Sorry.

Var inte så från början utan kompletterade då jag tyckte att det såg för klent ut..rädsla.... satte dessutom in ett extra 30x30 rör i framkant samt 6 stycken vinklar i underkant mot väggen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktig fint,

en fundering varför har du mörtel över Fauna marin foam? klakalger växer ej på dkum eller det är bara för att det ska vara fint från början?

MVH

Hmmmmmm

Mörtel köpte jag egentligen för att lägga i skarvarna över och under Slimline skivorna samt på sidorna av överrinningslådan. När jag började bygga pelarna så tog jag Mörtel för att få mindre tydligare övergångar mellan de olika stenarna,fylla upp helt enkelt...samtidigt så täckte jag då delar av revskummet. Tillslut spårade det väll ur lite så att det blev för att det skulle vara fint från början också...En kombination av att jag köpte lite för mycket samt att Mörtel är så lätt att jobba med...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...