Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

rillz

groggy efter at öppnat påse me koraller. hjälp tack.

14 inlägg i detta ämne

fick hem koraller idag acans. öppnade påsarna och allt som vanligt, efter ett tag blev jag lite groggy konstig smak i munnen lite ont i bröstet.. nu e frågan kan jag fått med nåting i vattnet som dom låg i? bör jag vara orolig för nåt?. ingen annan här hemma har märkt av nåt.använde handskar och inga sår på armar dyligt. tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Acans har jag aldrig reagerat på.

Jag är så känslig så jag har svårt att snorkla i vatten med mycket anemoner, jag får utslag och det kliar. Så du behöver nog inte vara orolig för några Acans i en påse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det ha suttit någon protopalythoa på undersidan av ngn korall?

Eller insåg du vad innehållet i påsarna egentligen hade kostat? ;)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vet att acans inte är farliga. men tänkte om det kunde varit nåt i vattnetfrån akvariet. nu fick ja reda på att säljaren koralldoppat dom innan. om det kan va d som orsakat nåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

säsljaren hade skickat dom i en gammal påse som han doppat i innan men var ursköljd. läste att man ska kasta påsen direkt efter koralldopp för att ev parasiter kan utlösa toxiner.

så om man sköljer ur en påse som luktar koralldopp medel efter ursköljningnen o fyller med vatten o lägger en korall i o skickar. finns det risk för toxiner då? är det farligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte det är någon större fara. Men, om du nu fortfarande mår dåligt så behöver du ju faktiskt inte ha ett samband med korallerna eller påsen. Man kan ju bli sjuk ändå och det råkar sammanfalla med att man pular med akvariet. Så kanske läge att kolla upp vad det kan vara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Är du allergisk mot andra saker? Astma? Var försiktig om du upplever en sådan reaktion efter att ha öppnat en påse med koraller. Satt korallerna på levandesten? Krya på dig!

mvh ante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mår du inte bättre nu efter 18 timmar - uppsök läkare.MVH Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det bästa men kan göra när man misstänker att man blivit förgiftad är att sätta sig vid datorn och skriva på forum istället för att uppsöka läkarvård :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3 år gammal tråd - rekord?

MVH Lasse

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 minuter sedan, Lasse sa:

MVH Lasse

Gör om det på Facebook den som kan! :D 

5 personer gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

11 minuter sedan, BatmanGefle sa:

Gör om det på Facebook den som kan! :D 

LMAO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta kanske var hans sista inlägg på forumet?! :-/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

MVH Lasse

Oh nej, va en som lyfte en 8 år gammal tråd om ett percula akvarium ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu