Gå till innehåll

Pacific Sun introducerar "The Cube" Styrning från vilken plats som helst i världen.


Henric

Rekommenderade inlägg

Hade jag designat en sån här produkt hade jag valt WiFi + ett webb-gränssnitt som interface. Då hade man sluppit en extra produkt som denna och dessutom kunnat använda produkten från vilket OS / device som helst.

Pacific Sun skriver på Reef central att the Cube möjliggör att de kan göra appar för all möjlig hårdvara. Så det är nog bara en tidsfråga innan det kommer en app.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

I november så skrev GHL att de kommer med en liknande tjänst för deras Profiluxdatorer. Vad jag förstår så innefattar det ingen hårdvara utan blir en webbplats som är tillgänglig för innehavare som äger GHL:s produkter. Skall tydligen arbeta på liknande sätt som Team View för att komma åt produkterna bakom brandväggar och liknande.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej - jag skrev inte i fel tråd - anser att det är av intresse att när en världsnyhet publiceras att skriva att det inte är så unikt - utan det kommer flera. Och det har definitivt med att göra att du kan styra dina produkter varifrån du vill även med andra märken.

Och så unikt är det inte - jag styr och övervakar själv tre olika anläggningar på distans hemifrån min egen PC med hjälp av tredjepartsprodukter

Eller är tråden avsedd som en produktplanteringstråd - i så fall ber jag om ursäkt.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte att Henrics tanke var att det var en "produktplanteringstråd" som du kallar den.

Däremot en tråd dedikerad för Pacific Suns lösning för de som vill fjärrstyra Pacific Suns produkter.

Tycker själv att GHL:s produkt kanske förtjänar en egen tråd där man kan diskutera deras doserpump samt ev finesser?

Självklart är det inte unikt. Det brukar aldrig ta lång tid i denna hobby innan andra aktörer kopierat eller gjort sin egen lösning på andras produkter.

Många gånger blir de lösningarna minst lika bra eller bättre också då de hunnit analysera den första produkten ett tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man bara är intresserad av att köra deras befintliga styrprogram vart som helst ifrån misstänker jag att det är rätt lätt att sätta upp en sån produkt själv men jag hoppas att de tänkt komplettera detta med ett webbgränssnitt eller app.

Nån mer som stör sig på att designen inte är en kub?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man bara är intresserad av att köra deras befintliga styrprogram vart som helst ifrån misstänker jag att det är rätt lätt att sätta upp en sån produkt själv men jag hoppas att de tänkt komplettera detta med ett webbgränssnitt eller app.

Nån mer som stör sig på att designen inte är en kub?

Jo, jag har sett något screenshot på en mjukvara. Vet inga detaljer runt den dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 6 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...