Gå till innehåll

Lactoria cornuta


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Köpte en Lactoria cornuta idag den är helt bedårande älskar den lilla fisken som på grund av rodret där bak fick heta Karlsson på taket:)

Jag vet att den kommer att växa men då får jag fixa större kar så småningom:)

Har sett att den gillar makroalger särskilt de där små runda som ser ut som vindruvor Caulerpa racemosa, har även fryst artemia hemma är det något mera jag kan mata den med:)?

post-8322-14468934283148_thumb.jpg

post-8322-14468934282933_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom vill ha lite grönt då och då. Undvik artemia. Då dom i storsätt inte har någon näring. Små mysis lobsterägg rödplankton nori mm fungerar kalas. När dom blir större fungerar ju musslor krill mm .

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt foder jag skrev går att köpa i välsorterad akvariebutik. Som Stig säger nori bör ej vara rostad när det gäller vitaminer. Dock fiber finns det bra av i båda. Om den är liten tänk på att insugsskydda pumparna då dom lätt fastnar i pumpar o dör

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Karlsson är ca 3cm tror inte han fastnar i insuget till hang-on-filtret men jag håller koll vill inte att det ska hända min lilla älskling något:)

Mysis hittade jag faktiskt i frysen så det har han fått idag och så ska jag till fiskbilen och köpa spillbitar att göra eget fryst foder av:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ska jag göra, jag är hemma hela tiden så jag är fullt sysselsatt med lilla Karlsson, han fick det namnet då han påminner lite om Karlsson på taket:)

Vilken liten nyfiken krabat han är och han kommer direkt så fort han ser mej, är det någon som har testat med en pingisboll eller liknande:)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...