Gå till innehåll

Vattenvärden..


Saxmark

Rekommenderade inlägg

Tja, tänkte smälla upp en site som skall hålla vattenvärden, tanken är att man skall kunna logga in, posta sina värden och sedan få upp en kurvor och eventuella tips och trix.. Vidare hade jag tänkt att lägga den som nån form av dagbok för olika akvarier.. Tanken är att det skall vara en blog för ditt akvarie/um Nån som har några färdiga phpsnuttar liggandes så slipper jag skriva allt från scratch.. Har hotell i drift och tänkte börja pula nu i helgen.. Nån som e sugen på att haka på projektet.. Det är 100% ickekommersiellt och det skall inte finnas några diskussionsgrupper eftersom jag inte har tänkt att konkurera vare sig med saltvattensguiden eller zoopet utan mer fungera som ett komplement fast jag skall bara kolla vattenvärden och hålla bilder..

Och Christian, om du tycker att detta meddelande är opassande så ta bort det och skicka ett pm till mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En sådan site med vattenvärdena och kurvor finns redan men det gör väl knappast något. Vad jag saknar är ett akvarierelaterat ställe där man kan lägga upp korta filmsnuttar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

He He.. Och den har adress ?.. Filmsnuttar.. Well.. Det är väl inget problem.. Tanken är som sagt att min site skall funka som en kontinuerlig dagbok för varje användares akvarium, då även med bilder och filmsnuttar om man så vill.. Har 1Gb quota i dagsläget.. Men det är en smal sak att få mer.. Skulle kunna hosta upp till 200Gb initialt snabbt och enkelt.. Men det blir ju offsite fast med en helvetisk bandbredd.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lånar tråden lite.

Har använt ReefCon Pro och prövotiden har gått ut, tydligen skall det finnas en freeware version, men kan för allt i världen inte hitta den på deras hemsida.

www.infinitysoft.net

Kan någon vänlig själ lägga upp freewareversionen.?

Finns en reefcon 2000 på download.com..

http://www.download.com/ReefCon-2000/3640-2130_4-4839898.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...